View Single Post
Professor
Trådstarter
786
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Ikke vær for raske med å dømme.

Vet det høres vanvittig ut men jeg forstår hva trådstarter mener.

Språket er på mange måter utrolig primitivt da det er spydspissen i utstyrsboksen vi bruker for å putte selve realiteten som ikke kan konseptualiseres i en liten behagelig boks som vi forstår.
I det sekundet vi konseptualiserer et "tre" ved å kalle det et "tre" forsvinner den faktiske essensen av dette lille fragmentet av realiteten du i stad kalte et "tre".
Vil si du bommer når du sier at vi uten språket er apekatter, for det er faktisk uten språket at vi har visdom og ser sannhet. Når sinnet er stille og du bare er til stede vil du se at du er alt annet enn en apekatt og kanskje samtidig se at du faktisk bare er en apekatt.

Disse skyggevesnene er også et universelt fenomen som mennesker over hele verden opplever og har opplevd til alle tider.
Vis hele sitatet...
Apekatten er hverdagsmennekse, den bevisthetstilstanden en er dømt til for å få noe som helst gjort i dette samfunnet. Men språket gjør at denne bevisthetstilstanden fremtrer som mer interessant og givende enn det den faktisk er. Når en "kler av" denne tilstanden dens språklige praktdrakt ser en hva den faktisk er. Primitive lyster, følelser osv.

Dette er den primitive apekatten - hverdagsmennesket. Og den tror den ikke er primitiv da den har språk, symbolsystemer, matematikk og teknologi. Bak alt dette ligger primitive lyster m.m.

Dette er så å si hverdagsmenneskets åndelige "nivå". Men samtidig finnes det ufattelige høyder over dette nivået. Det jeg nevnte med dette skyggefolket var et resultat av en utvidelse av min bevisthetshorisont, som igjen førte til at mitt persepsjonsfelt - hva dette feltet ser og ikke ser, forandret seg. En kan kalle dette en form for dimensjonsendring.

Så jeg er både enig i deg og ikke enig i deg, jeg bommer og jeg bommer ikke. Den primitive apekatten er egentlig kun en bevisthetstilstand

Sitat av eraser Vis innlegg
jeg tror du er helt på bærtur og psykotisk, jeg! eller kanskje bare en.... språk-ape
Vis hele sitatet...

Dette er en typisk "put-down". Siden språket ikke kan romme slike erfaringer kaller en det psykose eller hallusinasjoner.

Da må en også si at hverdagsbevistheten er en hallusinasjon. Da den kun er et resultat av ulike aktive kjemiske hendelser i hjernen. Det vi kaller "normalt".

Du er kun i faresonen for psykose hvis du holder fast ved det som du tror er normalt. Hvis du tror at språket kan romme alt.

Hvis en bare slapper av og flyr av sted er det hele svært interessant og ikke noe ubehagelig.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men når du sier at du har sett skyggevesener fra andre dimensjoner som lyser på deg med lommelykt midt på natten så kan man begynne å lure...
Vis hele sitatet...
Jepp, hadde jeg sagt dette til fastlegen ville jeg bli hasteinnlagt. Derfor sier man det ikke til fastlegen er det som er forskjell på en som er psykotisk og en som ikke er det.

Jeg ser ikke noe problemer med å bli visitert av skyggevesener med lommelykt. Helt normalt.
Sist endret av Hans Høyhet; 26. mai 2019 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.