View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
FRP har nok helde meir tilbake på det punktet enn t.d. ei raudgrønn regjering hadde gjort. Samtidig har altså sittjande regjering satsa hardt på utbygging av veg. Så det er feil å hevde det er valflesk. FRP meinte nok det dei sa, men har altså ikkje reint fleirtall på stortinget.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke hukommelsen min spiller meg et puss så var vel dette noe FRP lovet sine velgere å få gjennomført uavhengig av at Høyre hadde flertall og det var vel de fleste klar over, men de gikk ut og lovte at dersom de kom seg inn i regjering så ville deres politikk få gjennomslag, noe som ble feilslått og det må de ha vært klar over at det ble siden Høyre tross alt ikke var enige i de fleste forslagene som jeg la fram. Er ikke utenkelig at Høyre var enig i å fjerne bompengestasjoner, men akkurat deg husker jeg ikke. Vi vet jo at dette også var et løftebrudd fra FRP. Og lovnader under en valgkamp som ikke blir innfridd må vel kunne anses som valgflesk? Og ja, jeg er naturligvis klar over hvem som har hvem som har flest mandater og hvem som har minst på tinget.