View Single Post
Sitat av måspørre Vis innlegg
Nei jeg forstår og takk for tips. Skal snakke med han om det idag også skal jeg finne ut av det pårørende og den hjelpen/støtten jeg kan få.

Ser ikke på det som kvass i det hele tatt og forstår virkelig bekymringene til folk, det gjør jeg.
Han skal egentlig gå til psykolog en gang i uken og, men pga ny jobb så har ikke han rukket å gå, timene kræsjer. Men skal si han må ta det opp med sjefen, han MÅ begynne til psykolog igjen.



Nei selvfølgelig ikke, det skal ikke bli slik. For all del.
Vis hele sitatet...
Det er lett å si det ikke skal bli slik. Men du må også forholde deg til at han kommer til å kunne sprekke igjen, og igjen, og igjen. Det er bare sånn det er. Det er det jeg prøver å si, valget du må ta om du er villig til å ofre ditt liv for. For dette er en like stor jobb for deg som det er for han. De færreste som klarer seg gjør det på første forsøk. Kjenner ikke til noe tall/statistikk for LAR, men av andre behandlingstilbud som har rykte på seg for å fungere er oddsene likevel svimlende dårlig, noen få prosent klarer seg og det er generelt rus og alkohol i de behandlingstilbudene som blir ansett som gode og etablerte.