View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
penger er alltid ett tema innenfor alle sektorer, vi kan ikke sette alle våre leger til å gå som assistenter for psykisk syke( selv om de mest sannsynlig ville gjort en utmerket assistent jobb også), hva skjer med andre områder av samfunnet da.. Men jeg er helt enig i at det i en ideel verden ikke burde være tema.. men vi er ikke der enda..

"Korrekt! en ufaglært har ingenting å gjøre med slike papirer og infomasjon.Feil ! å dette var flere oss enige i,det var flere som ikke ville lese miljørapporter FORDI vi ville bli kjent med brukerne på vår egen måte. "


Jeg ser ikke helt poenget med at ufaglærte arbeidere skal nekte å lese rapportere som leger osv har utredet om en pasient hvis dette kan hjelpe de til å forstå diagnosen. om det er gradert skal man selvsagt holde seg unna. Først klage på at man er ufaglært, men nekte å ta til seg info fra faglærte er meget tåplig i mine øyne, det er nettopp derfor man gjør utredninger hos spesialister, også skal de som omgås personene daglig få info om hva ekspertene sier om temaet, å lære av deres tips. Siden vi ikke kan ha råd/ressurser til å ha eksperter i alle ledd..Blir rart å være ufaglært til å starte med, men ikke ville lese rapporterene som de faglærte har laget om personen..? eller bommer jeg helt her? Jeg har bare jobbet på 2-3 slike steder, og der var det vanlig sunn fornuft som folk brukte stort sett..
Vis hele sitatet...
Ikke alle velger å følge boka,mister! Å bli kjent brukerene på sin egen måte har 1000 ganger mer effekt en noe som helst rapport.Man kan ikke utdanne seg på mennesker gjennom noen år på skolen,det blir kunstig og falskt! noe som brukerne faktisk gjennomskuer ganske tidlig,og derfor blir det aldri ett opptimalt forhold mellom primærkontakt/verge og bruker,dessverre er det slik at dette er kriteriene for å få betydelige roller innenfor disse yrkene.Men nå skal det sies at mange faktisk bryr seg,men mange av disse har kjent på livet litt selv og de vet hva ting innebærer.Jeg lå for 5-6 år siden hjemme men en vanvittig angst,den hadde vart i 2-3 år,jeg hadde avskjedsbrevet klart og tauet ferdig hengt opp på det verste.Med slike erfaringer kan jeg yte ting innenfor slike yrker som en hvilken som helst faglært bare kunne fantasert om,MEN inntill jeg er det så skal ikke jeg ha tilgang til papirer som er strengt taushetsbelagt og konfidensielt! Er det så vanskelig for deg å se?
Sist endret av Enesheen; 1. desember 2010 kl. 17:28.