View Single Post
penger er alltid ett tema innenfor alle sektorer, vi kan ikke sette alle våre leger til å gå som assistenter for psykisk syke( selv om de mest sannsynlig ville gjort en utmerket assistent jobb også), hva skjer med andre områder av samfunnet da.. Men jeg er helt enig i at det i en ideel verden ikke burde være tema.. men vi er ikke der enda..

"Korrekt! en ufaglært har ingenting å gjøre med slike papirer og infomasjon.Feil ! å dette var flere oss enige i,det var flere som ikke ville lese miljørapporter FORDI vi ville bli kjent med brukerne på vår egen måte. "


Jeg ser ikke helt poenget med at ufaglærte arbeidere skal nekte å lese rapportere som leger osv har utredet om en pasient hvis dette kan hjelpe de til å forstå diagnosen. om det er gradert skal man selvsagt holde seg unna. Først klage på at man er ufaglært, men nekte å ta til seg info fra faglærte er meget tåplig i mine øyne, det er nettopp derfor man gjør utredninger hos spesialister, også skal de som omgås personene daglig få info om hva ekspertene sier om temaet, å lære av deres tips. Siden vi ikke kan ha råd/ressurser til å ha eksperter i alle ledd..Blir rart å være ufaglært til å starte med, men ikke ville lese rapporterene som de faglærte har laget om personen..? eller bommer jeg helt her? Jeg har bare jobbet på 2-3 slike steder, og der var det vanlig sunn fornuft som folk brukte stort sett..
Sist endret av seven_up; 1. desember 2010 kl. 17:12.