View Single Post
Sitat av seven_up Vis innlegg
hehe, mye hadde de da? jeg husker ærlig talt ikke fra sist valg Men mente å huske opposisjonspartiene lå omkring der eller? men ja, dette er jo ikke en debatt om det, sorry ot

hva mener egentlig folket kan gjøres annerledes, noen sikter til ledere, andre til dårlig utdanningsnivå osv, er vi villige til å ansette de beste lederne til disse jobbene? hva med andre sektorer som da mister sine gode ledere, olje, energi, privat sektor, skal vi konkurere de ut på lønn? skal vi importere ledere, faglærte? kan bli dyrt.. ? vil vi betale for denne økningen?

Det er mange problemer i samfunnet, og lett å peke på mange av de, men hvordan vi skal løse dem er jo også en spennende diskusjon!
Vis hele sitatet...
Mennesker som får en psykisk sykdom kastet fra oven uten forvarsel skal få behandlingen de trenger,penger skal ikke,bør ikke være tema her.Det går på vanlig normal kjærlighet for sine medmennesker! staten er også mennesker,til en vis grad.En narkoman som selv velger å dytte i seg halve apoteket stiller litt i andre rekke for meg.En psykisk syk er ikke synonymt med rusmisbruker,Jeg har vært vitne til historier om en bruker som jobbet håret av seg,forsørget kone og barn,som plutslig våknet opp en dag å trodde han var appelsin.Han ble etterhvert innlagt og han ble vettskremt vær gang personalet kom med kniv og gaffler,han trodde de skulle kutte han opp.Det dør noe inni meg når jeg hører slike historier,det er rystende! Disse skal få behandlingen de trenger,til enhver pris! det fortjener de.Psykisk syke skal ikke bli valgflesk!

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Det du kritiserer er ufaglærtes mulighet til å få innsyn i journaler o.l. til brukerene ved en slik instutisjon?

For det er en balanse her som er vanskelig og man må passe på å ikke gjøre alt for svart-hvitt. Hva man faktisk trenger av informasjon for å kunne yte en god jobb for brukeren er veldig individuelt og må i stor grad være en vurderingssak i hvert enkelt tilfelle.

Ikke meningen å spore av debatten med en kommentar om taushetsplikten, men den er såpass vikig og ligger så nære hovedtemaet. Å si at "Taushetspliktavtalen betyr i realiteten nada", blir tullete. Man må på et nivå uansett gi såpass med tillit til de ansatte at en så viktig pilar i helsevesenet vårt blir fulgt skikkelig. Man kan ikke bare fnyse av denne, og skal man diskutere taushetspliktavtalen må man gjøre dette adskillig mer nyansert. For dette er utvilsomt vanskelige tema.
Vis hele sitatet...
Korrekt! en ufaglært har ingenting å gjøre med slike papirer og infomasjon.Feil ! å dette var flere oss enige i,det var flere som ikke ville lese miljørapporter FORDI vi ville bli kjent med brukerne på vår egen måte.Dette hadde en effekt,og brukerne ble trygge på oss,vi viste dem respekt! Nå skal det sies at vi ble anbefalt å lese disse rapportene noe som gjorde at vi gjorde det til slutt,men vi handlet ikke utover disse rapportene,vi behandlet disse med blankt ark og fargestæfter tæll!
Sist endret av Enesheen; 1. desember 2010 kl. 17:02.