View Single Post
Jeg hadde i sommer sommerjobb ved et bofelleskap i Oslo,som var underlagt psykriatrien dem var for friske til å være på sykehus men for sjuke til å bo alene uten tilsyn,Jeg har verken skole eller utdanning innen dette og har heller ikke planer om å ta det,Det jeg ble overrasket over var å lett det var å få jobb,det jeg trengte å gjøre var å gå å søke som hvilken som helst jobb uten noe som helst erfaring eller fag innen dette.Jeg fikk innblikk i svært private og sensitiv infomasjon om brukerne på huset,jeg mener igrunn at dette er hårreisende og et hån mot syke brukere som har behov for stabilitet,seriøsitet og trygghet! Jeg tok aldri dette opp men det forundrer meg ikke om det var andre som mer en gjerne kunne utnyttet denne infomasjon,vi var 4 sommervikarer,alle de andre var yngre en meg å de kunne fortelle om det samme,ingen av dem hadde jobbet før.Jeg mener terskelen for å få jobb innen slike yrker er for lav,det skal være litt andre kriterier til grunn her en det burde være i parkvesenet