View Single Post
Sitat av Oslogutt83 Vis innlegg
Har hørt at en lege som heter Doktor Haakon Aars har peiling på dette. Han jobber som sexolog men har en del info om lav testosteron produksjon hos menn. En jeg kjenner fikk ikke info om anti østrogen fra han heller men det er vel noe du kan finne ut av etter hvert. Trur vanlige fastleger ikke vet så mye om hormonforstyrrelser hos menn. Tragisk.
Vis hele sitatet...
Mitt inntrykk er at de fleste dedikerte bolere vet mer om dette en til og med endokrinologer.


Har man begynnt å bole har man beveget så ut på et felt, så komplisert at utdannede ofte ikke kan gi tilstrekkelig hjelp.

Ditt beste verktøy blir da tid og dine evner til å studere tema selv.

Sitat av Superspurv Vis innlegg

Antiøstrogen tar man etter behov. Det ser man på jevnlige blodprøver
Vis hele sitatet...
Problemet her er at måten de sjekker østrogen på hos menn ofte er feil. De tester som om det skulle vært hos ei jente.

Menn trenger en annen form for test. Husker ikke navnet nå.
Oppdaget dette da jeg selv og flere andre opplever gyno syntomer med både ostrogen, prolactin og progreteron innenfor normalen lest fra blodprøver.

Dette har ført til at jeg heller måler min egen østrogen utifra feel og gjenkjenning av syntomer på høyt og lavt.

Skal jeg se på en blodprøve kan jeg få et indirekte innblikk i østrogen nivå gjennom andre målte verdier som LH og FSH
Sist endret av DrPerception; 6. april 2020 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.