View Single Post
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42
To av mine episoder som nesten var gått i glemmeboka.

1.
Hadde akkurat fått noen bokser concerta 54mg en dag jeg skulle ut, uten særlig erfaring med det hiver jeg innpå 3-4 stk iløpet av kvelden sammen med noe dårlig heimkok (hjemmebrent) og deler ut resten til "crewet" bestående av noen shady unge menn. Tiden kom da vi skulle forlate sammenkomsten vi var på, så vi bestemmer oss for å slappe litt av på trappa til Coop Prix. Etter ca. 10 minutter ruller svartemarja forbi, veeeldig sakte. Jeg tenker "faen, ikke nå" idet jeg skjønner at de kommer til å snu, å komme til oss for å se om alt sto bra til og at vi ikke drev med noen ulumskheter. Jeg kjapper meg å glide opp jakka og plassere glasset med alkohol i armhulen, før jeg glider jakka igjen og sier at vi må skjerpe oss for nå kommer politiet. Ja, jeg hadde rett. De parkerer forran oss og 3 politifolk kommer ut. Jeg trekker meg litt tilbake og å drar opp mobilen for å unngå spørsmål og øyekontant, for munnen hadde såklart diare og pupillene mine små. Jeg ble kjempenervøs idet en av politibetjentene ber om å få snakke med en av oss bak hjørnet, før de runder hjørnet hører jeg han si "såååe, dokker har ikke rusa dokker på nå anna enn alkohol ikveld?". Jeg ble såklart kjempenervøs og redd på det tidspunktet, å begynte å svette, spesielt mye under armene, å der var jeg så dum å plassere et ganske halvfullt robust glass med hjemmebrent. Jeg klemmer glasset inn mot overkroppen ved hjelp av overarmen, glasset seig seg nedover siden min. Jeg tenkte "hvis glasset går i bakken nå, får jeg oppmerksomhet fra alle disse 4 erfarne politifolka, å da blir det urinprøve av alle, som slår ut på gårsdagens nattings og amfetamin (concerta slår ut som amfetamin, right)". Plutselig hopper alle politiene inn i bilen igjen, å kjører vekk. Glasset som nå var halvfullt med dram og resten halvdel armhulssvette gikk ned med en gang de var ute av synet for å dempe nervene

2.
Det var en varm dag sommeren 2012, jeg hadde akkurat funnet en pose med noe jeg misstenker var Tribe(spice) midt på soveromsgulvet mitt. Jeg løper opp til naboen å tar noen gode pipetrekk før jeg gir bort resten til han. Husker ikke akkurat hva som skjedde videre, men vi hadde sykla ned til byen hvor vi skulle hjelpe en kompis med noe dugnadsarbeid i den lokale gymsalen, en dugnad som hadde en eller annen sammenheng med Thailand, noe som betydde masse deilig mat. Vi bar bord og stoler gjennom lokalet flere ganger, å hver gang jeg gikk forbi bordet med tomme hender, var jeg å smakte på maten Okei, tilbake til topic, etter kanskje 20 minutter bestemmer vi oss for å gå ut å ta en røyk, en vanlig en. Vi står ute å paffer, så hvisker kompisen min fra Thailand "hær du røkt mariuaaana elle, øynene er rosø", i samme øyeblikk kommer den jævla politibilen inn på parkeringsplassen. Politibetjenten går rolig mot oss med hendene bak ryggen. "Ja, gutter hva driver dere med?". Vi babler i vei om hva som skjer inne, før vi snur situasjonen om til et lite intervju av han. Han snur seg rundt å prater i walkien(?). Så kom det enda en bil, de i denne bilen sitter bare å ser på oss med et blikk som sa vi var "skyldig" i noe. På dette tidspunktet føltes hvert sekund ut som en time, beina mine skalv og jeg er rimelig sikker på at det kameraten min som hadde en 1'er i baklommen hadde det like fælt som meg. Plutselig spør han "Hva heter du da?", jeg regner med han snakket til han ene jeg var sammen med som hadde klart å ha en samtale gående med denne personen for å unngå at han ble oppmerksom på oss. Han må gjenta spørsmålet før jeg legger merke til ser på meg, jeg tenkte "faen, faen, faen", før jeg klarer å stamme navnet mitt og hvor gammel jeg er. Øyeblikket etter sier han "Dere får ha en fin kveld da gutter, ikke noe tull". Jeg nærmest roper ut av glede idet han snyr ryggen til.

Har et par til på lager, men får spare de til å bumpe denne tråden igjen. God natt!
Sist endret av mongoloid; 1. mai 2013 kl. 02:00.