View Single Post
Jeg synes det begynner å bli på tide at vi kommer oss inn i EU. Der renner det over av gode ideer og flotte nye lovforslag. Som dette.

Selv om EU-kommisjonen skal ha honnør for dette jeve tiltaket, mener jeg at de ikke går langt nok. Hvis man virkelig skal være sikre på at de skamløse forbryterne ikke lenger skal forpeste ærlige menneskers hverdag, og aldri mer ruinere våre plateselskap, er det ikke nok bare å sperre deres personlige internettabonnement. Utspekulerte datakriminelle som de er, klarer de sikkert å snylte seg inn på naboens trådløse nettverk. Dermed bør dette også sperres. For å forhindre at de fortsetter sin avskyelige filspredning fra venners og families datamaskiner, bør disse holdes under streng overvåkning. Offentlige datamaskiner, feks på bibliotek, bør kreve fingeravtrykk for å kunne brukes. Fildelere burde nektes arbeid hvor bruk av datamaskin er nødvendig eller mulig. Dette er tilpass for dem. De burde ha tenkt på konsekvensene tidligere.

Jeg har skrevet ned forslagene i en mail og sendt til Brussel. I tillegg har bedt EU-kommisjonen om å vurdere lignende tiltak i den ikke-virituelle verden. Ulovlig brenning og distrubisjon av CD'er og DVD'er e.l. bør føre til umiddelbar utestengelse fra butikker, supermarkeder, kiosker, offentlige møteplasser, postvesen, statlige instutisjoner og offentlig kommunikasjon. Endelig skal tyvene få som de fortjener.

Hill den Europeiske Union!


(Edit: Jeg oppfordrer forøvrig alle ærlige og samfunnsbevisste forumsbrukere til å skrive klagebrev til Forbrukerrådet. Send også en SMS med kodeordet RETTFERDIGHET til 2660. Da vil Kristin Halvorsen motta et postkort med oppfordning om å kutte all støtte til Forbrukerrådet. Det er uhørt og galt at våre skattepenger skal gå til en organisasjon som bagatelliserer og støtter forbrytelser, og som jobber imot at forbrytere skal få en passende straff).
Sist endret av Dynge; 3. august 2008 kl. 02:43.