View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nja det kan vel diskuteres om man tar permanente skader. Mange vil si nei, men forskning viser at om man røyker hasj når man er under 18 (eller om det var 20 eller 25) før hjernen er helt ferdig utvikla, så tar man faktisk permanent skade av det. Var en doku for bare noen uker sida om det på tv som var ganske interessant, veldig nøytral doku og ikke noe skremselspropaganda. Forskning både som fastslo positive effekter av cannabis (medisinsk) og de negative effektene. Da tenkte jeg når jeg så det at fuck. Ja man blir dummere. Men mye retter seg opp når man har gått lang tid uten, men noe stopper også fullstendig/optimal utvikling på noen områder i hjernen.
Det betyr ikke at du skal gå rundt å føle deg dum resten av livet, men at det er greit å være obs på også. Er ikke sånn at man blir dum som et brød men en annen bivirkning av hasj og weed er jo paranoia og angst så dette kan jo være medvirkende årsak til at du stresser med å føle deg dum.
Lurt å legge weeden på hylla. Det gjorde jeg til slutt og og angrer på at jeg ikke gjorde det mange mange år tidligere.