View Single Post
Gjest
Trådstarter
Sitat av Skogsgnomen
Så takk for at du tok deg tid til å opplyse om badtrips og for en særdeles interresant leseopplevelse
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det er bra noen setter pris på teksten for hva den er

Det er ikke meningen å fortelle dere hva jeg lærer av trippene her. Skulle jeg fortalt dere om hele prosessen som oppstod i hodet mitt og alle tankene jeg har hatt i etterkant av dette, samt. forklaring på hvordan jeg har nøstet opp i alt, og en forklaring på mine innsikter i min egen psyke, måtte jeg skrevet en hel bok, og utlevert alt for mye om personlige ting. Det som er meningen med hele greia er å forklare hvordan slike tripper kan utarte seg for de som ikke har opplevd greia.

Det er mye uskrevet i denne teksten som mange av dere automatisk tolker som at jeg bare har trøkket i meg mer dop for å komme meg lengre ut. Det er ikke helt sant, jeg har absolutt tendensen til å pushe psyken min langt, men jeg har alltid tatt hensyn til min tilstand og om jeg tåler å blande inn psykedelika med hvordan jeg har det der og da. Unntaket var de første gangene da jeg ikke visste bedre.

Jeg irriterer meg over at en eller annen tilfeldig person skal skumlese en tekst jeg har brukt en evighet på å skrive, uten noe særlige beskrivelser av hva jeg har lært, hva jeg har tenkt, eller noe annet av omstendighetene rundt bruket utenom setting, for å komme opp med en kort og enkel beskrivelse som tyder på at han/hun ikke engang har lest igjennom teksten. Jeg liker ikke den tendensen mange har til å stemple folk, spesielt innen rus, uten å sitte med nok informasjon til å gjøre det. Det er en tendens jeg opplevde i meg selv under attribueringstrippen min også, noe som gav meg et godt perspektiv på hvorfor folk faktisk gjør det (jeg forstår, dere er tilgitt ) tatt i betraktning min mentale tilstand der og da.

Sitat av nordavind
Virker jo egentlig ikke som du har lært noe som helst av de mangfoldige bad trippene dine når reaksjonen din hver gang det går dårlig er å putte i deg mer stoff. Konseptet jo lenger ute du er, jo mer kan man hente er etter min mening bare sprøyt, og å bruke "jeg har spist så og så mye og tåler det" som et forsvar slår meg som en ganske barnslig holdning å ha for en såkalt psykonaut.
Vis hele sitatet...
Poenget med vaset om at "jeg tåler det her" (som selvfølgelig kommer litt skeivt ut av en sur Rottegift klokka 6 om morgenen) kommer av at etter en stund med et slikt bruk av psykedelika og de erfaringene jeg sitter på, lærer man seg å kjenne seg selv og stoffene, og hvordan man fungerer i synergi med et stoff vannvittig godt.

Det jeg sa da før jeg svelgte unna min første halve syrelapp var en personlig motreaksjon på at "ok, Rottegift, nå tenker du og bekymrer deg for mye". Det var også en av ettereffektene på psyken min av den første virkelig dårlige 2C-B turen, forstås, så jeg er glad for at jeg brøt den barriæren på den måten selv om det var noe uaktsomt, fordi jeg hadde noe som stod på spill da.

Når det kommer til lærdom så var det som sagt ikke engang en brøkdel av poenget bak teksten. Men tro meg, jeg har lært mitt på veien, selv om det kanskje ikke skinner igjennom mine impulsive handlinger og tekstens mangel på informasjon på den fronten