View Single Post
Gjest
Trådstarter
--

Til sist vil jeg ta med noen korte historier om ting jeg har observert utenifra og hørt fra andre som har observert.

--

Observasjon #1 - "Egodød"
Stoff: 2C-B
Mengde: ca. 18mg nasalt
Set: Fulle venninner
Setting: Hos meg

Et par venninner av meg, M og A, kom opp til meg en kveld og maste på meg for å få ture på 2C-B mens jeg passet på dem. Hun ene hadde ikke gjort det før, og hun andre har hatt en tripp sammen med meg tidligere. Varsellampene blinket først, men jeg bestemte meg for å la dem bare kjøre på og lære av egen erfaring de også. Jeg hadde benzo og en god setting i kåken min som vanlig, så jeg følte at situasjonen kom til å gå bra tross alkoholinntaket på forhånd.

Siden klokken var stengetid etter utesteder, bestemte jeg meg for å dosere dem nasalt. De snortet et par milligram her og der utover kvelden, og satt og hadde det stort sett ganske moro. Jeg satt selv og fyrte meg nokså stein på mitt chillum og sendte den noen runder.

M sa at hun begynte å komme nedpå, hun var altså i en bølgedal av 2C-B-en. Hun har hatt interesse for dypere tripper og er en lovende psykonaut, men som alle nybegynnere har hun vanskelig for å finne den modusen. Jeg benyttet anledninge til å pushe henne inn i den modusen. Jeg liker det ikke når folk sitter og jatter og bråker for mye på psykedelika (alkohol, burn!) fremfor å space ut i tankene og finne noe av verdi i seg selv. Så jeg gav henne en dose til og en kraftig fylling i chillumet. Kall meg gjerne uansvarlig.

Hun viste seg nervøs og usikker på hva som skjedde, jeg spurte om ting gikk bra. Jeg fikk som svar at ting gikk bra, men at hun ikke helt fant roen. Jeg så den typiske bekymringen som kommer før man begynner å få noia. Så jeg fortsatte på min mesterplan, gav henne benzo og foreslo at hun la seg ned for å lukke øynene og prøve å finne roen.

Det tok ikke mange minuttene før hun var på sterk level 4 tripp og lå på sengen min og lagde div. snåle lyder og kom med utsagn som "Hvorfor har jeg ikke skjønt dette før? Hvorfor er det ingen som skjønner dette?"

Jeg ble forklart dagen etterpå hvordan trippen hadde foregått. Hun hadde smeltet totalt sammen med alt, og følt seg som alt og ingenting på en gang, samtidig som hun hadde hatt kraftig synestesia og egentlig bare var en eneste stor smørje med eksistens. Alt i hele eksistensen hadde kommet til en ende, og slik hun oppfattet verden da eksisterte ingenting annet enn et stort kosmos av mønster og blandede sanser - universet var "ferdig".

Det som bekymret meg var at hun var merkbart påvirket dagen etterpå når vi våknet, og brukte hele dagen på å lande ordentlig. Jeg har aldri opplevd at noen har vært oppe i over 12 timer på 2C-B før - men hun ble altså helt normal igjen og kom ut av det hele med en stor dose selvinnsikt.


Observasjon #2 - "Hukommelse?"
Stoff: Sopp
Mengde: 3g tørket, trekt i te
Set: Klar for en ny opplevelse
Setting: Hos M

Jeg fikk en telefon om at M og A skulle på tokt igjen og spise sopp. Jeg tenkte at jeg måtte stille opp og passe på dem. Det hele ble lagt opp på en ordentlig måte, en god setting ble forberedt og soppteen ble drukket. Jeg forholdt meg til cannabis også denne gangen, siden jeg hadde trippet dagen før. Det gikk ganske bra og var standard sopptur, helt til M ble kjepphøy og tok litt for mange store trekk av mine for øyeblikket noe innrøykte jointer (noe hun gjør ofte, kvinnfolk...)

Det endte opp med at trippen tok skikkelig tak på henne. Hun mistet korttidshukommelsen, identiteten og glemte det faktum at hun hadde spist sopp. Også fikk hun noia.

Hun spurte sikkert 400 ganger i løpet av kvelden hvem hun var, hva hun var, hva hun het, om hun hadde brødre, om hun hadde spist syre, osv. Og jeg hadde selvfølgelig klart å rote bort benzoene mine, så jeg måtte pent sitte der og forklare det for henne hvert tiende sekund i et par timer, slik at det ikke skulle blomstre opp. Hun innbilte seg også at det gikk folk på taket og andre crazy ting som det.

Det gikk heldigvis bra til slutt, og hun endte opp også denne gangen med mye å fordøye og mye å hente, dog litt skremt av intensiteten til opplevelsen.


Observasjon #3 - "Døde kropper over alt"
Stoff: LSD
Mengde: Ukjent
Set: Ukjent
Setting: Midt i Bergen

Denne siste slenger jeg med for å statere et eksempel på hvordan visuelle ting kan freake deg ut på psykedelika. Jeg ble fortalt av en venninne om en kamerat av henne som hadde vært på syre. Da han gikk inn på Torgallmenningen i Bergen var hele plassen dekket av lik, slaktet, oppraspet og hengt over alt. Det hele endte med at han valset rundt i denne i trippen med noia til syren gav slipp og så døde ting over alt.

--

Jeg håper dere har dradd noe nytte av å lese denne tekstveggen av mine speise opplevelser og observasjoner, og ser noen sammenhenger i hvordan badtripper oppstår og finnes i forskjellige grader og sorter, samt. hvordan de kan påvirke psyken i etterkant.

Jeg håper også at de som ikke er forberedt på å en gang oppleve noe slikt, aldri noensinne rører psykedelika.

Tar forbehold om rotete skriving, skrivefeil og generelt sett feil i teksten. Den tok meg 6 timer å skrive, med varierende entusiasme