View Single Post
Jeg har en ganske utrolig historie jeg vil dele med dere, here we go.

Alt dette foregikk i fjor, den siste uka før skolestart.
Jeg og 2 venner (A og B) bestemte oss for at det var en god ide å røyke på en barnehage i nærområdet, så vi dro nedover, satte oss ved noen benker der ingen kunne se oss (trodde vi) og gikk til verks.
Når vi hadde sittet der en stund, og røyka opp alt mekket, mekket vi selvsagt opp mer.

Det vi ikke hadde fått med oss var at mens vi satt der, hadde de ansatte på barnehagen personalmøte.
A, som var minst stein av oss, begynte å høres litt redd ut, og sier at han ser skikkelser i vinduene.
Jeg og B var så fjærne at vi tenkte ikke noe spesielt over det, og før noen av oss viste ordet av det, kom sjefen på barnehagen og flere ansatte ut for å snakke med oss, som var sinnsykt ubehagelig og flaut, siden sjefen er mora til en god veninne av meg, og jeg hadde selv gått i den samme barnehagen.

Det verste av alt var at jeg gikk på BUA (Barne og Ungdomsarbeider) linja på vgs, og praksisperioden nermet seg, men det skal vi snakke mer om senere, du kan kanskje se for deg hva som kommer til å skje.

Så, barnehagefolka snakka litt om at de var bekymra for hva vi holdt på med og at vi ikke fikk bruke området deres til sånt.
De forsvant relativt fort igjen, og uten å helt ha insett va som nettop hadde skjedd, trodde vi vi skulle slippe unna med en liten advarsel.
Dette viste seg ganske umiddelbart å være feil, det var først når min åpenbart rasende mor kom gående jeg skjønte at de hadde ringt hjem til meg.
Når vi kom hjem fikk vi verdens mest intense alvorsprat som jeg egentlig husker ganske lite av, siden hjernen min prøvde å stenge ut alt det forferdelige som skjedde.

etter at vi ble enige om at vi var dumme og ikke skulle røyke dop lenger, fikk vi endelig være alene, og til vår fornøyelse kom min kjære mor med popcorn til heltene.
hun understreket at det var som trøst, ikke belønning.

Men jeg hadde fortsatt mer i vente.
Du husker kanskje at jeg nevnte noe om en viss praksisperiode?
Ja, på toppen av alt, hadde jeg søkt om utplassering på nevnt barnehage, (før alt dette skjedde) og jeg kom inn.
Det var jo selvsagt superkleint på personalrommet i pausene for meg, men ingen av de ansatte viste tegn til at de hadde noe imot meg, heldigvis.

Det var det, håper dere likte å høre om min misfortune, syke jævler.