View Single Post
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av surre
hvet du sånn ca. hvor stor del av de som klarer optakprøvene og tar studie, som ikke får jobb, evnt blir sparka ut?

Hvor gammel bør man være for å søke? Vanskelig å få jobb på en flyplass nærmest der du bor? Vanskelig å få jobb som flygleder i utlandet med utdannelsen, og noen års erfaring? Mulig å vidreutdanne seg?
Vis hele sitatet...
Det er veldig få som ikke klarer det, når man først har kommet inn på skolen. Jeg gjetter på under 5%, men de talla har jeg ikke.

Personlig mener jeg man bør være minst 22-23, men man kan hypotetisk komme inn når man er 19. Jeg tror det blir meget vanskelig å komme seg gjennom intervjuet da, med mindre man er veldig voksen og reflektert for alderen Etter utdannelsen og plikttjenesten kan man teoretisk sett jobbe i hele verden, men de fleste landa krever at man snakker det lokale språket. USA slipper (selvsagt) ikke inn andre enn amerikanske statsborgere, sidene paranoiaen fremdeles sitter godt i.

Når man er flygeleder, så er man flygeleder, for å si det slik. Man har muligheter på kassevis av kurs, man kan bli supervisor (vaktsjef) fagspesialist eller få seg en stilling på hovedkontoret, men de fleste jobber stort sett som flygeledere i tillegg til alt dette.
Sist endret av DonTomaso; 19. juli 2008 kl. 01:45.