Tråd: Propaganda
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sneipen Vis innlegg
Jeg mener måten valget ble dekker kan ha hatt ett påvirkning, mtp valget var såpass jevnt er det ikke urimelig å si at google, twitter, facebook osv har hatt større påvirkning på valget. Undersøkelser viser at måten valget ble dekket har påvirket valget i en "pro biden" retning.
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å være helt i harnisk over at visse medieselskap favoriserer den demokratiske kandidaten til presidentvalget, og da snakker vi om små ting som å vise de beste bildene etc. Samtidig driver du å sprer propaganda fra høyresiden uten å se hykleriet i dette, løgner som snakker om strengt straffbare handlinger utført av demokratene, uten noe som helst bevis for å backe opp dette. Jeg sliter virkelig med å forstå deg.

Om du kommer med påstander vil jeg se kilder, hvilke undersøkelser snakker du om?


Sitat av sneipen Vis innlegg
Jeg er ikke sikker på hva man skal si viss man klassifisere videoen ovenfor som republikansk propaganda, rekner med samme gjelder videoene der google ansatte sier google vil gjør det de nå gjør? Samme gjelder whistle blowers som har jobbet i big tech, og det er utelukkende ett forsøk på å pushe republikansk motiver, eller ytre høgre?
Vis hele sitatet...
Jeg må vel poengtere igjen: Du snakker om litt favorisering, å fronte de beste bildene, vise biden fra sin beste side på nyhetene. Dette er hva et hvert PR selskap vil gjøre for klienten sin, det er helt vanlig praksis og du henger deg opp i noe som er totalt harmløst FOX gjør det samme med de republikanske kandidatene, men samtidig sprer de også direkte løgner om demokratene, på en daglig basis.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva med saken om bidens sønn, pcen hans og innholdet er russisk desinformasjon da sosiale medier sensur? Alt som taler imot er republikansk propaganda eller konspirasjonsteori?
Vis hele sitatet...
Du kommer her med veldig mange påstander uten å backe opp noe.
1. Det er ingenting som beviser at dette i det hele tatt var Hunter Bidens laptop, ble levert i en annen stat, Delaware og Hunter bor i California.
2. Eieren av reperatørbutikken, John Paul Mac Isaac, er juridisk sett blind, og kan ikke bekrefte at han så Hunter Biden selv. Uheldigvis innså han ikke hvor viktig laptopen var før etter overvåkningskameraopptakene blir automatisk slettet, så veldig hendig at man ikke kan bekrefte påstanden hans via de opptakene heller.
kilde.
3. FBI har visst konfiskert denne laptopen, og om det er noe hold i noe av påstandene vil vi se konsekvenser av det. Men jeg ville ikke holdt pusten..

Sitat av sneipen Vis innlegg
Husker dere når trump ble anklaget for å ha alskens helseproblemer, vi har foreksempel når trump gikk ned en langgang vs biden faller opp trappa 3 ganger. Hvordan dette ble vinklet er ikke isolert.
Vis hele sitatet...
Bagateller, igjen kommer du med småtterier sammenlignet med det dampende søppelberget av løgner som republikanerne kommer med på daglig basis.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva med måten google kurerer søkeresultat?
Hva som skjer med "bigh tech" generelt sett har jeg ikke sett blir dekket siden eu var involvert. Det ble dekket en stund, nå er det veldig lite.
Man har også andre saker, f.eks russlands "hit list" som viser seg å være usant. Jeg husker dette ble dekket i norge, har ikke sett noe angående at det viser seg å være løgner. Viss ikke det er løgn at det er løgn.
Hva med saker angående personvern opp over tiden, ekstremt dårlig dekket.
Julian assange, hva skjer med han for tiden?
Hvorfor skrives det så lite om hva som skjer med kina for tiden, det er veldig taust selv om situasjonen har blitt betydelig varmere.
Har også blitt stille rundt kinas konsentrasjonsleirer, eller teknologien dem bruker for å overvåke egen befolking eller sosiale kredittsystemet.
Hvorfor skrives det så lite om opptøyene venstresiden driver med i usa, er det republikansk side blir det dekket med en gang. Oftest blir det fremstilt som alt er ytre høyres feil.
Vis hele sitatet...
Her kommer det ganske mye forskjellig som ikke har særlig mye sammenheng og fortjener helt separate svar.
Kort og godt: Det er ikke alltid hva du personlig mener er høyest prioritet som dekkes i nyhetene, det er redaktørenes jobb og de har et annet oversiktsbilde enn det du ser ut til å ha.

I korthet kan jeg prøve å besvare litt:
Google sin måte å behandle søkeresultatene på er nettopp det som gjør google så populært, rankingsystemet for treff er det folk liker. Men du snakker kanskje om noe annet?

Det skjer mye i "big tech" du må bare lese de rette nyhetskanalene, Norske medier er generelt sett ikke flinke på dette og vil bare rapportere om virkelig store ting. F.eks kunne jeg vært i harnisk over at blender ikke har fått noe oppmerksomhet i media nå som de har sluppet en alpha release av gemometrinodesystemet deres som revolusjonerer måten man arbeider med CGI på. De har til og med fått store aktører som autodesk til å prøve å kopiere EVEE grafikkmotoren deres.

Men, for å ta det helhetlig: Du, som alle oss andre føler visse saker er mer eller mindre relevante for oss, at da nyhetene ikke rapporterer om det DU mener er mest relevant er da ikke grunn til å tro det ligger en gigantisk konspirasjon bak det hele? Det er bare at du har andre interessepunkt enn det redaktørene har kommet frem til.
Det er mange andre faktorer også, Norske media vil konsentrere seg Norske hendelser, kanskje noe EU om det er stort nok og i resten av verden rapporterer man omtrent bare om store katastrofer. Min mor sitter igjen med et bilde av at i U.K. så er de selvsentrerte (smule sannhet der men) for at hun ikke fikk noe nyheter om Norge når hun bodde der på 80-tallet.

Det skjer mye i kina, det rapporteres mye om konsentrasjonsleirene og flere land annerkjenner folkemordet, men dette er betente greier, man kan ikke bare invadere Kina og frigjøre Uigurene. Det sosiale kredittsystemet har jeg sett flere artikler og rapporter om, så jeg kan ikke si jeg deler synet ditt, begge sakene er godt rapporterte i media.

Her kommer din agenda frem igjen, for ja det var en del idioter og mye unødvendig vold i Black Lives Matter opptøyene, men du nevner ikke i det hele tatt at høyresiden manet opp til revolusjon og statskupp der de faktisk stormet Capitol hill? Igjen er dette ting som maler at du er del av ytre-høyre og du har slukt mye propaganda fra de uten å vise noe som helst skepsis til kildene.

Sitat av sneipen Vis innlegg
Hva med hva som skjer nede i grensa i usa, under trump ble det tatt opp ekstremt ofte, nå har jeg såvidt sett det nevnt. Samme gjelder bidens politikk.
Så har vi hva som skjer med dollaren, printerne går varme.
Kinas digitale valuta.
Dette er noen eksempler, det kan dras så langt at i dag er vitenskapen er konspiratorisk. Vitenskapsfolk, som fysikker har blitt bannet. Det skal veldig lite til for å havne under "ekstremt høyre" nå til dags, spesielt i amerikansk sammenheng. Star trek for eksempel støtter en kommunistisk revolusjon. xD
https://intl.startrek.com/news/the-s...eal-revolution

Jeg mener vi har ett økende problem som har blitt verre og verre, norske medier generelt sett er på venstre siden samtidig jeg synes saker mer og mer har enn vinkling som oftest støtter venstre ideologi, men det kan gå begge veier. Spesielt viss man inkluderer engelsktalende nyhetsformidlere. Viss jeg ikke tar feil viser undersøkelser at journalister heller mot venstre, rødt i norge. Dette er synlig, bare måten du forholder deg til spørsmålet støtter dette, da som jeg sa ovenfor det har blitt mer og mer polarisert som en konsekvens av dette. Dette blir mer synlig viss man greier å legge ifra seg egne ideologiske standpunkt, om det er venstre eller høyre.
Jeg har ikke sagt at media har vert perfekte, de har alltid etter mitt syn hatt problemer med å forholde seg objektive. Men det har blitt mer og mer objektivt, spørsmålet er hvorvidt hvor ille det er da virker som du selv greier å se at det er noe naivt å mene at journalistikken er 100% objektiv. Spørsmålet er hvor går grensen før det går såpass ut over kvaliteten at det er akseptabelt å reagere.


Det er flere ting som kan påvirke medieselskapet, og hva mannen på gata mener. Selvsensur, kultur, osv. Det trengs ikke for eksempel ett maktorgan for at noe skal gå ut over, eller påvirke medieselskapet.

Er på farten, vil bare legge til. Jeg kan for all del ta feil, sitte med feil inntrykk. Problemet er langt ifra så ille som jeg gir uttrykk for. Som jeg har sagt flere ganger, ingen medier er perfekte. Men man kan ikke ignorere at det har blitt mye mer polarisert. Hvorfor det har blitt det, det vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...

Beklager altså, men du sitter igjen med et helt feil inntrykk, du legger mye lit i republikansk propaganda. Du skaper gigantiske fjell ut av små filleting som taler i mot ditt verdenssyn samtidig som du ignorerer glatt alvorlige løgner, og farlige handlinger som er utført av republikanerne.

Det er nå slik at akademikere heller mer mot venstre, mens endel kapitalister heller mot høyre. Det vil alltid foregå en kamp mellom disse to og Norge er et godt kompromiss mellom de to: Vi har god velferd, vi jobber for felleskap og integrering, vi vil rehabilitere i stedet for å straffe. Samtidig har vi gode kår for kapitalistene også, det er mange støtteordninger til grundere etc.
Husk at det vi anser som helt vanlig i Norge er en republikaners mareritt, eller helt inntil de får oppleve systemet vårt selv.
Argumentene varierer fra at vi er idioter som betaler for "andres" helse til at vi ikke har "frihet" til å velge sykehuset vi selv vil. Venstresiden har verdier som felleskap og at man skal hjelpe hverandre. Høyresiden vil at man skal klare seg selv, og heller ikke "holdes tilbake" av andre til å realisere drømmene sine.

Idioter på begge sidene drar disse prinsippene ut til de ekstreme til tider men vi må vel være enige om at et kompromiss av de to ideologiene er bedre enn noe annet?
Sist endret av Dodecha; 25. april 2021 kl. 16:09.