View Single Post
Sitat av Brevika
Vis hele sitatet...
Mod Mic ser ut som en ganske fin vare mtp. både kvalitet og bruk, enkel å "montere" på diverse plasser og er ganske liten av seg. Hvordan er det med å flytte plass på magnet-festet, gir den fra seg merker og/eller er den litt vrien å demontere? Hvordan er limet etter montering, er det nødvendig å legge ett nytt lag for å få festet den en annen plass?

Sitat av Brevika
DT 770 blir ansett som en av de mer balanserte i DT serien, men den vil nok gi mer trøkk i gulvet enn det HD598 vil gi. Dette er også en lukket hodetelefon. Lukkede hodetelefoner er flotte å ha når man er i miljøer der man ikke trenger at sidemannen (eller kjerringa) skal høre den nyeste indie growling låta. Denne er nok allroundern i innlegget, den er veldig populær og de fleste vil være fornøyd med denne.

DT 990 er nok den morsomme i DT familien. Den har fin bass og litt skarp treble (kan skjære litt i ørene, men det er en vanesak. Hvis du ikke blir vant til det så burde du skru ned lyden, seriøst.). Denne passer veldig fint EDM og lignende. Disse er i tillegg åpne med samme fordeler som nevnt over.
Vis hele sitatet...
Musikken jeg hovedsaklig hører på er dubstep, psytrance og indie, et snev av metal når jeg gamer men hovedsaklig dubstep det går i. Tenker da på en av DT'serien sine headset, vil DT 990 som vil være mest idéelt for meg mtp. på sterk og klar bass? Ble litt skeptisk til den skarpe treblen men er forsiktig med volumet så kommer ikke til å blaste lyden så lenge jeg ikke kommer over en digg sang en gang i blant I mitt forrige headset, G35, begynte headsettet å riste av den sterke bassen, noe som var veldig digg. Er veldig opptatt av god og fyldig bass da dette ofte blir sterkt gjenspeilet i musikken jeg hører på. Da igjen er det viktig at alle andre svake lyder kommer godt frem som det ofte er mye av i psytrance.

Sitat av Brevika
Når det gjelder forsterker så er nok sjangsen stor for at du ikke trenger det. Dagens hovedkort er ofte sterke nok til å drive disse hodetelefonene uten problemer. Derfor anbefaler jeg å kjøpe hodetelefonene først og deretter finne ut om du trenger forsterker eller ikke.
Vis hele sitatet...
Har aldri brukt forsterker før, og mitt G35 ga veldig god lyd uten, så tror heller ikke selv at dette er nødvendig for meg. Kommer vell litt an på hvilket headset man kjøper.

Sitat av Brevika
Yay, min aller første post!
Vis hele sitatet...
Takk for et informativt innlegg, velkommen i gjengen =)

Edit; Lys og design er alltid en god bonus, lyssettingene i mitt Siberia headsett er veldig heftig da det gir fra seg hele regnbuens farger i en evig lang syklus. Det er også veldig mange andre alternativer som pulsing, blinking m.m.
Sist endret av SoppVandreren; 29. november 2015 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.