View Single Post
Sitat av creavator Vis innlegg
# Du skjønner ikke dritt av meg. Definitivt kona sin favoritt setning i en diskusjon. For hun elsker og spille på det at vi kommer fra forskjellig kultur. Men nå har jeg begynt og le når hun sier det, Da slutter hele diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror på kona de. Og jeg regner selvfølgelig med at du vet hvordan menn vanligvis behandler kvinner i det samfunnet hun kommer fra. Eller nå kan jo ikke jeg dømme deg fra her jeg sitter med tanke på at jeg ikke vet noe om deg, men hvis hun for eksempel er fra Asia så forstår dere faktisk ikke hverandre så godt om dere ikke er slike åpne mennesker som snakker om alt til hverandre da. Da mener jeg ikke tidligere traumer fra barneskolen som du aldri har fått snakket ut om, men hvordan du fungerer som individ. Men for meg virker det som om de fleste ikke er ærlig med seg selv engang så det nytter ikke å forstå andre uten å forstå seg selv. De fleste tolker seg selv feil også, og da er det ikke rart det oppstår konflikt ofte. Jeg forstår ikke hvorfor folk liker å krangle jeg, det er noe av det mest uvesentlige man kan gjøre i et forhold. Men det er meg da. Diskusjoner med mening derimot, det setter jeg pris på.

Hadde du begynt å le når jeg sier "du forstår ikke meg", da hadde ikke jeg heller giddi å prøvd å fortsette i lengden. Kan det være et ønske om at du skal prøve å forstå henne bedre?
Mennesker som tror alle er så like, irriterer meg utrolig mye. Folk tenker og gjør så utrolig mye forskjellige ting og er en av personene dumme i et forhold så blir det en latterlig drakamp fordi ingen forstår hverandre. Kun disse grunnleggende psykologiske "undertrykking-handlingene" for at den motsatte part skal behandle "meg" bedre.
Ærlighet og ikke bli trøtt av å bli kjent med den andre personen de første årene ser jeg på som noe av det viktigste i et seriøst forhold. Er det mangel på dette i starten så er ikke den andre personen interessant for meg etter relativt kort tid.


Og det med dette oppslaget og ang. rydding da for eks.
De har sikkert funnet en sammenheng med at det er slike ting det starter med for mange av de som bryter med hverandre. Men man trenger for all del ikke oppsøke hjelp om noen av de settningene dukker opp en gang i blant og man kommer raskt til en løsning. Hvis dette er krangler som ikke noen går å terger seg over så er det jo ikke noe problem, men slike småkrangler er ikke like uvesentlig for hver og en av oss. Hvis du hører at du ikke rydder hver eneste dag så ville jeg kanskje gjort noe med det...
Men dette vet dere med livserfaring og egoistisk innsikt alt om

Det finnes flere skada damer enn normale for å si det sånn... Eller så er det bare jeg som er skada og det er få skada damer, kommer ann på hvilket perspektiv man ser det fra.

Takk for muligheten til å dele nok et uvesentlig svar med dere