View Single Post
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Ikke la en psykolog gjøre deg usikker, de fleste psykologer ville jeg tatt med en knype salt, det er du selv som føler om du trenger eller ikke hjelp.

Jobb heller litt med deg selv og tenk over hvem du er/ hvordan du framstiller deg selv foran neste krangel. Men først og fremst tenk SELV over å la andres tanker ta over hodet ditt. (kommunikasjon med den bedre halvdel er mulig bedre enn å holde ting kun for deg selv.
Vis hele sitatet...
Å jeg gjenntar meg selv, jeg har ikke noe problemer med fruen!
Jeg SPØR, om hvordan en psykolog kan mene de ordene er destruktive for et forhold! Har ingenting med meg å mitt forhold


Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Høres ut som et konstruktivt og balansert forhold.


Trådstarter, psykologen mener selvsagt ikke at dersom man er i et forhold der en av disse setningene har blitt sagt, så er man buttfucked. Hun lister opp setninger som har en destruktiv funksjon i et forhold, og intensjonen er å gjøre vanlige mennesker mer bevisst på disse. Det er utrolig hvor lite som skal til for å bedre kommunikasjonen i et forhold, og dersom du ser på break-up- og skilsmisse-statistikken mener jeg dette er utelukkende positivt.
Vis hele sitatet...
Ja, men hvordan kan man si at akkurat disse ordene\setningene er destruktive? Det må jo være noen av de mest brukte setningene i moderne kjæreste-krangling!?

Senest for et par dager siden, så var det slått opp stort på forsida til VG eller Dagbladet, "Vi skiller oss for lett."
Å da lurer jeg på om folk hører for mye på psykologer som advarer mot ditt å datt, mer eller mindre skremmer folk til å tro at de har seriøse problemer med forholdene sine?!