View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Se det var bedre, men jeg tror du leser tabellen feil.

min utheving.

Gitt at fremstilling er personlig konsum som BNP er jeg uansett ikke overbevist om at det er spesielt relevant i forhold til forbruk og skader relatert til alkohol.



Faktisk.no har en gjennomgang (riktignok fra 2018) som viser at Norge kommer høyt oppe i en studie som viser hvor stor andel av befolkningen som har drukket alkohol i løpet av ett år, men likevel er totalkonsumet vårt lavt, og andelen skader relatert til alkohol svært lavt.

https://www.faktisk.no/faktasjekker/...r-i-andre-land



Min utheving

Så jeg tenker det er grunn til å tro at vår restriktive alkoholpolitikk fungerer som tiltenkt
Vis hele sitatet...
Nei, det var ikke bedre, jeg googlet «alkoholkonsum Europa» og tok det for gitt at konsum i denne tabellen var alkoholkonsum. Det var det ikke. Men nok om det.

Jeg syns fortsatt at det er mye rar alkohollovgivning i Norge, mener da ikke at alkohol er sunt. Men det burde vært takhøyde for å kjøpe pils så lenge utsalgsstedet er åpent.

Jeg er ikke nødvendigvis noen tilhenger av at det skal drikkes mer, men jeg tror at folk som vil ruse seg finner en måte. Der det finnes en vilje, finnes en vei osv.