View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da har du ikke hørt mye dumt i ditt liv.
Ja, har faktisk prøvd det selv og gikk på det i 2mnd før jeg endelig fikk byttet til noe annet fordi legen mente jeg måtte prøve det.
2 mnd med ræva bivirkninger som gjorde mer vondt enn godt, en ekstrem sultfølelse som ikke stoppet uansett hvor mye jeg spiste. Dårligere søvnkvalitet, kortere søvnperiode med flere oppvåkninger, jada kjempebra sovemedisin du



Så bra for deg da, da er du en av de som får den vanligste bivirkningen av seroquel, en bivirkning som også mange allergimedisiner har. Det kan til og med være placebo for alt du eller jeg vet.
Som sagt så funker det ikke på alle, så å si at det knocker ut alle og enhver som tar det uansett hva, det er det dummeste jeg noen gang har hørt.



Du får lese linken jeg legger ved lenger ned, der står hele forklaringen på hvorfor jeg sier det ikke har dokumentert effekt.
Du har rett, all forskning tilsier at seroquel er søppel (så fremst du ikke er schizofren, i psykose eller bipolar)
Så da er det vel også kanskje en grunn til nettopp det og hvorfor det egentlig også kun er godkjent til bruk mot schizofreni, psykoser og bipolar lidelse, ingenting annet.



Det er kanskje sånn seroquel fungerer på deg, men det er absolutt ikke sånn det funker på alle, så jo, det er faktisk fullt mulig å ikke få sove av seroquel. Men siden det funker på deg så funker det på alle andre også?
Seroquel går forresten på histaminreseptorene i hjernen og fungerer som ett antihistamin, akkurat som allergimedisin gjør

Grunnen til at seroquel blir skrevet ut mot søvn er fordi en av bivirkningene er at man kan bli søvnig, merk ordene kan bli.

Dere begge trenger å lese denne, les gjerne kildene som kommer i slutten der også.
https://tidsskriftet.no/2019/09/kron...en-sovemedisin
Vis hele sitatet...

Dette er jo en tråd om amfetamin først og fremst. I en sammenheng der en person bruker amfetamin, så har jeg ingen betenkeligheter med å anbefale seroquel. Fordi da er jo alternativet i verste fall total søvnløshet. Det handler om balasnsen mellom nytteeffekt og skadelige bivirkninger. For alle andre som ikke bruker amfetamin så stiller det seg litt annerledes.