View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Jeg vet ikke om du bare ignorerer det jeg skriver her men det kan virke litt sånn...
Men problemet som jeg har nevnt litt lenger opp er at kompisen din ikke kan gå til en dealer og få akkurat det han vil ha eller det han trenger for sitt problem.
Han får det han får og det som dealeren har inne der og da som kan være hva som helst.
Bedre allmennkunnskap vil ikke endre på det.

Eneste måten å få akkurat den type cannabis som kan hjelpe mot de problemene man vil/trenger er faktisk ved å bestille frø og gro selv ut ifra den strainen som ser ut til å hjelpe folk flest med de og de problemene.
Vis hele sitatet...
Jeg ignorerer da ikke det du skriver...
Forstår hva du mener, om man kun har det ene valget.
Men, nå er det slik at det finnes mange metoder og plasser og gå til for tilgang. Men da må man først vite hva man trenger og hva man skal spørre etter. Så bedre allmennkunnskap hadde hjulpet.
Mulig de jeg kjenner er spesielt tilfelle, men de HAR tilgang på mere medisinsk cannabis, men siden de kun har kunnskap og kjennskap til THC, så velger de den med mest prosent innhold av dette. Dereav mest bang for the buck.
Problemet med en strain som inneholder f.eks 22 - 25% THC inneholder bare 0.1 prosent CBD
Hvorav en annen strain kan inneholde 15% THC og så mye som 7% CBD.
Hvorav den sist nevnte strain kan være et mye bedre valg, siden den inneholder en vesentlig mengde med CBD.
Men nå har det vært slik de siste årene at det er den med mest THC som er "vinneren". Dette fordi det er meget god allmenn kunnskap om THC. Alle vet at THC er det stoffet som er psykedelisk og som gjør en ruset.
Jeg tviler alle vet at hvis det ikke inntas en viss mengde CBD og CBN og diverse terpens på samme tid som THC så vil THC alene gi noen ganske ubekvemme bivirkninger som angst, paranoia, stress og tankekjør. Ikke så bra å innta dette hvis man selvmedisinerer seg for f.eks. angst.
Men ser også problem med tilgang som du sier. Men lite vits i tilgang og mulighet for plante selv dersom, det ikke finnes god nok allmenn kunnskap om dette. "Hvorfor velge en med bare 15% THC når jeg kan få en med 22% THC..."