View Single Post
Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Flere mennesker fra alle samfunnslag tror at en "poll" fra VG med 1000 stemmer er representabelt for hele Norge, og det er jo helt feil, som også flere skriver og påpeker.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg jo enig i at er en skandale, at noen er så blind at de ikke forstår at 1000 stemmer ikke snakker for et helt land. De samme personene trodde vell også at alle i verden var nazister før i tiden?

Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Selv om jeg egentlig ikke synes at formuleringen var dårlig, tok jeg til meg at andre så på det som dårlig.
Vis hele sitatet...
Du må jo forstå at når du legger opp en setning på den der måten i en slik anledning vil det virke som du bruker sarkasme og mener at personen(e) du skriver til ikke forstår deg i den samme intellektuelle graden. Derfor mente jeg at det var en dårlig formulert setning, da du argumenterer med noen som mest sannsynlig kun oppfatter det mest negative i hva du skriver.

Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Vet du hva som ligger i begrept fordommer? Fordommer vil si å tilegne HELE gruppen en viss type negative egenskaper.
Vis hele sitatet...
Vet du hva som ligger i begrepet fordommer? Det er ikke rettet mot HELE grupper, det er en mening du får om noe eller noen (Som oftest negativt rettet i de fleste sammenhenger) før du har blitt kjent med h*n/den og som kan rettes mot hele grupper. Ikke for å være pirkete, men syns det er litt flaut at du skal rette opp noen for å så si feil.