View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ja, så klart har tverrfagleg forskning større truverdigheit i samansette spørsmål, men det vil ikkje sei at folka i SSB ikkje kan komme fram til gode tal. Statistikk er både eit fag og eit verkty, og antropologer bruker garantert statistikk i faget sitt. SSB har nok og ein rimeleg samansett arbeisstokk, med mange ulike utdanninger, frå reint statistisk til humaniora.
Vis hele sitatet...
SSB er et sidespor og var aldri ment som annet fra meg.

Og det kjem litt an på korleis ein ser på det. I detalj - nei. Men som makroskopisk konsekvens, så vil det å bu i området gi deg relativt lite informasjon, og innehalde veldig mange kjelder til confirmation bias. T.d. vil du neppe legge merke til Muhammed som går på jobb 0500 og kjem heim klokka fem, men du vil legge merke til Zahled som banker kona fem timer for dag. Du får kort og godt ikkje eit komplett bilde av situasjonen.
Vis hele sitatet...
Når en familie får alle fire sønnene ranet, så kan forskerne si akkurat hva de vil om "makroskopisk konsekvens".
Når tryggheten er borte er også det viktigste borte.

Men de aller fleste holder kjeft.
Jeg er fra Groruddalen selv og alle jeg kjenner som har barn må flytte.
En sendte sønnen til familie på en annen kant av landet.
De siste jeg kjenner som har flyttet langt hadde barn som var kvart arabiske, de var for norske til å unngå mobbing.

De har vel ett og annet de kan fortelle deg om innvandring, uavhengig av hva slags utdanning de har.

Nei, men dei kan antakeleg fortelje betre enn deg om ulike integreringstiltak fungerer, fordi dei har metoder for å fjerne skeivheiter i utvalet sitt.
Vis hele sitatet...
Fagfolket sliter med det også.
Når Kadra hadde sin tur med skjult kamera, så var det utbetalt støtte til 44 somaliske organisasjoner.
Så og si alle hadde somalisk i foreningsnavnet og hadde ingen integrerende funksjon selv om det var formålet.
Det ble i stedet aktivt jobbet for at ungdommen skulle segregere seg, og i opptaket ble Røde Kors omtalt som djevelens sendebud.

Sitat av Amygdala91 Vis innlegg
Vet du hva som ligger i begrept fordommer? Fordommer vil si å tilegne HELE gruppen en viss type negative egenskaper. Det har jeg aldri gjort.

Jeg sier at: "Jeg ser ofte at de som er negative til flyktningdebatten har gått "Livets harde skole", stemmer FrP og poster jevnlig innvandringsfiendtlige innlegg på sin facebook-wall. "

Jeg sier ikke at hele gruppen er slik. Jeg sier bare at jeg ofte ser at de som er negative til flyktningdebatten har gått Livets harde skole", stemmer FrP og poster jevnlig innvandringsfiendtlige innlegg på sin facebook-wall.


Du skrivee" Det er bekreftende å få masse KP på freak, men diskvalifiserende og få likes i VG ?"

Dette må du forklare? For dette skjønner jeg ingenting av. Hvis du sikter til et av mine tidligere innlegg brukte jeg "likes" i VG i et eksempel, der en jente påpekte at VG måtte slutte å legge ut artikler om flyktninger, da hun var lei av at alle som hadde gått LHS kom og belærte oss med fordommer, rasisme og hat.

Ellers har jeg skrevet noe om at de som har gått LHS og skriver negativt og rasistisk om flyktninger ofte får mye likes. DERFOR skiller de seg ofte lett ut i slike nettdebatter.

Du skriver "Jeg skjønner ikke hvor du får det fra, sjekker du profilene? skriver folk hva de stemmer?".

Ja, det stemmer. Jeg sjekker profilene. Der står det i de fleste tilfeller at de har gått LHS eller at de er uføretrygdet. I tillegg finner jeg mange poster om hvor bra FrP er og hvor bra innvandringskritiske sider som "frittord" er, som de jevnlig poster. Av og til hender det at jeg sender melding til de og spør hvorfor de skriver slike ting (jeg sikter da til grove rasistiske innlegg). Da blir jeg blokkert eller får en stygg melding tilbake.
Vis hele sitatet...
Da må jeg få sitere ditt eget innlegg

-Jeg ser at de fleste i denne tråden deler mitt synspunkt.
Vis hele sitatet...
-Toppkommentarer er ofte de med flest "likes" og hvis du selv studerer det med jevne mellomrom vil du se at disse toppkommentarene har rasistiske innlegg eller oftest bare negative innlegg
Vis hele sitatet...
-Kommentaren hennes fikk svært mange "likes". Det var da dette som ga meg undring over hvorfor det var slik. Og med slik, mener jeg denne negative holdningen, rasismen eller fordomkommentarene som ble slengt ut blant de som har gått LHS.
Vis hele sitatet...
Dette skriver du i et og samme innlegg.
Du tar til inntekt at folk er enige med deg, men de du er uenig med får ikke den samme inntekten på sine likes.
Sist endret av bajjaz; 4. november 2015 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.