Tråd: Egodød
View Single Post
Heisann! Har ikke noe sykt lang erfaring med psykedelika generelt, men jeg har dyppet tærne mine en god del i både små og store doser sopp (og trøffler et par ganger). Når det kommer til egodød er jeg usikker på om jeg har opplevd det eller ikke. En begrunnelse på dette kan nok være at hukommelsen fra de heftigste turene er veldig diffus.

Når jeg inntar sopp havner jeg i en slags transe jeg blir kastet inn og ut av, det pulserer på en måte (litt vanskelig å forklare). På små-moderate doser klarer jeg å komme tilbake til virkeligheten dersom jeg fokuserer. Ved økende doser opplever jeg at hyppigheten og varigheten på denne effekten øker, samt at det blir vanskeligere å "våkne". Ved ekstra store doser ender det med at jeg blir slukt av denne effekten. På dette stadiet mister jeg evnen til rasjonelle tanker. Sansene er så stimulert at hjernen blir ett slags åpent vindu for stimuli. Hjernens enste oppgave forblir å bare prossesere sanseinntrykk. Tanker og sanser ligger langt foran kroppen og bevisstheten. Kan sammenlignes med en printer (eller en maskin etc.) hvor du pusher papir gjennom, raskere enn printeren klarer å printe. Det ender selvsagt i et sammensurium av data som gir lite mening siden printeren ikke klarer å registrere informasjonen.

Tid forsvinner og du får merkelige tanker og bilder i hodet. F.eks fikk jeg visuelle bilder om at jeg kunne se meg selv flyve over byen med en Silver Cord festet til ryggen, og så hadde jeg spirituelle samtaler med "higher beings". Alt var så voldsomt overveldende og fascinerende. Som oftest var jeg liggende på gulvet på dette stadiet, da alt annet ikke gidde mening. Kroppen føles ut som er luft, og du lever veldig "in the moment". Etter slike turer var jeg helt mindblown. Men det var ikke bare positive opplevelser jeg hadde på så store doser heller, noe som er grunnen til at jeg ikke har rørt sopp siden den gang (2-3 år siden, utenom en liten dose trøffler). Uansett husker jeg ikke så mye av de dårlige opplevelsene. Man har en tendens til å bare huske de beste opplevelsene.