View Single Post
Sitat av FlaskePer Vis innlegg
Hei og god morgen godtfolk.

Jeg er en mann i tidlig 20'årene som etter mye passiv og indirekte leting har fått takk i LSD. Jeg er ute etter deres subjektive mening om min planlagte første trip

Først litt kjapt om situasjonen min:

Jeg er en student, som sagt i tidlig 20'årene. Jeg har veldig lenge vært interesert i narkotiske stoffer, og har nok teoretisk kunnskap til å forbause de fleste aktive brukere.

Det hele startet vell i 2006, da jeg fant freakforum før første gang, da som 16'åring. Jeg fant fort ut at narkotiske stoffer, og da spesielt psykadelika, var et ekstremt spennende tema å lese om. Siden den gang har psykadelika fått mer og mer plass i interessene mine, og jeg må si jeg er veldig facinert. Jeg bestemte meg fort for at det jeg hadde tenkt til å prøve i livet var Cannabis og LSD, og kanskje MDMA. Denne planen gjelder forøvrig også nå, 5 år etter.

Riktig nok var jeg ung om dum, og som 16-17'åring var jeg på nippet til å prøve LSD for første gang, men etter mange irriterte, nedlatende, og noen informative svar fra freakforum la jeg det på hylla til jeg var over 20.

Nå er altså tiden kommet hvor jeg har vært over 20 en god stund, og starter å føle meg klar for å begi meg ut i dette. (Jeg kan vell slenge inn en takk til alle som frarådet meg det i 2007, jeg er veldig glad for at jeg har ventet med dette)

Jeg har lest opp og ned internettet, og føler i grunn at det ikke er mye nytt jeg kommer over når jeg prøver. Jeg har sett haugevis av dokumentarer, noen var gode, mens noen har vært propaganda fra ende til annen (Dette gjelder både de possitive og de negative) Så den teoretiske kunnskapen føler jeg at er god nok nå.

Problemet mitt er at så mange av spørsmålene gir veldig delte svar. Etter mye evaluering føler jeg at freakforum er et greit sted å spørre, da mye av det subsjektive som skrives her er godt reflektert.

hvorfor vil jeg gjøre dette?
Hovedsakelig er det nysgjerrighet. Jeg synes hele konseptet rundt psykonauter er kjempespennende, og helt klart noe jeg vil oppleve selv. Jeg føler meg mentalt sterk, og har ikke hatt noen tendenser til schizofreni eller andre sinnslidelser.

Settingen jeg kommer til å gjøre det i:
Det blir mest sannsynlig en hyttetur i den norske fjellheimen med en kompis eller to. Hvis vi blir 3 blir det en trippsitter med, hvis vi blir to skal vi begge ture.

Dette var i grunn hvorfor, hvem og hvor. Jeg vil gjerne ha noen meninger rundt dette. Er det noen som har mye erfaring som har noen kommentarer rundt planen min?

Et par raske spørsmål til slutt:
Jeg har fått lapper som skal være 100mcg stykk. Dette har jeg fått intrykk av at sjelden er riktig, men en grei identifikasjon på styrken.
Hvor mange lapper ville dere anbefalt å ta første gang? Jeg står litt mellom 1, halvannen eller 2. Jeg har fått intrykk av at LSD ikke er noe særlig påvirket av kroppsvekt, men hvis det skulle være relevant er jeg i underkant av 100kg

Det blir nok også tatt med noe cannabis til fjellet. Jeg har skjønt så mye som at de fleste anbefaler å drøye røyking til dagen etter, eller på slutten av trippen.
Jeg har lest en del som sier at det ofte kan være litt "irriterende" å ta for lite LSD, og at re-dosering som regel bare gjør trippen lenger. Er det en grei ide å røyke cannabis hvis vi treffer peak med for liten styrke?

Jeg vet at det finnes en del første-gangs-lsd-tråder allerede, men hvis dere har tips til min første gang er det bare å rope ut

edit: Kan vell slenge med at aktivitene vi vil legge til rette for er: Musikk, Tegning, Gåtur i Fjellet, Det er mye fin natur i nærheten.
FlaskePer
Vis hele sitatet...
I mine øyne virker du absolutt klar for å seile en tur på de psykedeliske hav, uten at jeg vil oppfordre til å bryte loven. Føler du deg klar og har lyst til å utforske, så hvorfor ikke? Mener det var lurt å vente, men nå er hjernen mer utviklet, og det virker som du har brukt god tid på å tenke over dette, og kommet fram til at dette er noe du vil, så jeg ser ingen god grunn til å anbefale deg å vente lenger basert på det du har postet over.

Setting på hytte i fjellet synes jeg høres veldig fin ut. Husk å følg med på værmeldingen, og ta det en dag med pent vær. Det er viktig dere alle er komfortable og har et godt forhold til hverandre, også eventuell trippsitter. Det går nok helt greit uten tripsitter, men om dette blir jomfru-turer for alle som er med vil jeg absolutt anbefale det om du har en god person å bruke, bare for å være enda litt tryggere!

Om lappene er oppgitt som 100microgram vil jeg anbefale å ta 2. De er som regel svakere enn det sies, og under 100 er lite. Tar du for lite føler du deg litt rar, som om noe holder på å skje, men det skjer aldri noe spesielt. Kanskje litt småting, men absolutt ikke det du forventer deg om du har lest litt om LSD. Doser alt på en gang. Tar du en lapp til 1 time etter gir det MYE mindre effekt enn om du hadde tatt begge samtidig.

Er du godt vandt med å røyke ofte er det anderledes enn om det er 2mnd siden sist du delte en spliff. Røyker du sjeldent anbefaler jeg at du lar det vente til du er kommet ned, siden LSD kan forsterke den paranoide følelsen cannabis kan gi kraftig. Er du mer tilvendt cannabis takler man det som regel bedre, og cannabis kan gi kraftig forsterka visuals. Cannabis + LSD er en annen rus enn LSD alene, og selv om cannabis i tillegg gir en sterkere opplevelse vil du kanskje foretrekke hvor klar du føles i hodet på LSD alene, og så røyke litt på slutten når det begynner å dabbe av litt, som en boost. Røyke på peaken er absolutt en interesant opplevelse det og, men ikke den samme rene klare LSD opplevelsen. Ting blir gjerne litt mer omtåka i kombo med cannabis. Husk å rulle før bitene inntas, det kan bli vanskelig senere!

Når dagen eventuelt kommer anbefaler jeg deg å prøve å glemme alt du har lest deg opp til om LSD, og ta opplevelsen som den kommer, uten forventninger, og med en utforskende personlighet som ønsker å lære. God tur!