View Single Post
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg sympatiserer egentlig ikke med noen, men hadde det vært min hund så hadde jeg nok personlig brent ned huset til bonden og knivstukket han mens han sov. Eventuelt tatt den største steinen jeg fant og knallet den i hodet hans til han var stein dau. Hvis han mener at han har lov å ta et liv fordi han føler at han er truet på noe vis så burde jeg også kunne det.

Jeg er ikke spesielt glad i hunder da, men generelt sett å avlive dyr på den måten uten å gi hundeeieren noen som helst form for advarsel er groteskt. Det var ikke sikkert at hundeeieren forsto at det var en privat eiendom han var på heller kanskje?

Så ja, jeg hadde tatt igjen med samme mynt. Mennesker er dyr, det er ingen forskjell på å drepe en hund og et menneske, annet enn at vi er forskjellige dyreraser. For visse mennesker er det kanskje en forskjell, men i et makroperspektiv er det ikke noen som helst forskjeller på å drepe mennesker og hunder, eller andre dyr.
Vis hele sitatet...
Hva med sauene da? Hvis du hadde vært bonden, og en hund hadde drept en av sauene dine pga båndtvangene ikke ble holdt (som denne bonden hevder faktisk skjedde), sier du at du ville ha brent ned huset til hundeeieren og knivstukket han mens han sov? Da synes jeg heller at å skyte hunden er et bedre valg.
Sist endret av Grix; 8. august 2014 kl. 03:08.