Tråd: Utdanning?
View Single Post
Sitat av Miss-bruk Vis innlegg
Vet det hørres ganske merkeligt ut... men jeg LIKER å gå på skolen, hver dag er en fryd (nei dette er ikke ironi!) men... norsktimene er fæle... har bare norsk sånn 2 timer i uken, men alikevell er det skikkelig fælt de 2 timene, de to timene føles lengre ut enn hele skoledager. Jeg har ikke så mye imot læreren, men faget! Det å lære noe av en umotivert lærere, når det er såpass tungt stoff, det er skikkelig vanskelig.

Men... Takk for gode svar
Vis hele sitatet...
Husk at du ikke trenger å lære. Det er jo en avsluttende eksamen eller oppgave som teller 100% av karakteren. Så om du bruker norsktimene på en PC og pwnr n00bs så er det jo bare chill. Det blir litt sånn du gjør det til selv.
Vi hadde det ganske bra i norsktimene, og det var ikke fordi vår lærer var så fantastisk motivert og innovativ, men fordi pensum er ganske annerledes enn "vanlig" norsk. Jeg, som deg, hater egentlig språkundervisning. Jeg har aldri hatt et snev av interesse for hverken norsk, tysk, fransk, spansk eller engelsk. Allikevel fant jeg mye moro i norsken på påbygging.

Sitat av etse Vis innlegg
Okei. Da vet jeg at før et eventuelt intervju burde jeg se over karakterene mine og ha klar en forklaring på hvorfor et par av fagene er svakere enn de andre - samt hvorfor de karakterene ikke er så relevante. Samt kanskje fokusere på at jeg har hatt en positiv trend på karakterene mine (var ikke flink student selv første 2-3 semesterene, med med tanke på at jeg går master og ikke kun bachelor satser jeg på at de velger å se bort i fra året mitt med bare festing.)
Vis hele sitatet...
De som intervjuer folk i en ansettelsesprosess har også gått på skolen en gang i tiden og vet som regel hva det vil si å være student. Når jeg forklarte en svak karakter med at grunnen var at vi som gruppe i stor grad fokuserte på hovedprosjektet vårt gjennom vårsemesteret så forsto jo intervjuer dette veldig godt. de har antagelig vært gjennom det samme selv.
Uansett så stiller du såpass sterkt med en master at dette antagelig ikke blir noe problem. Jeg vet at Cap Gemini og til dels Evry er ganske kjipe med at folk bør ha gode karakterer for å bli ansatt, men med en master så vil jeg jo nesten si at du har sikret deg jobb, selv om du skulle snitte på C/D.