Tråd: Utdanning?
View Single Post
Sitat av moret Vis innlegg
Jeg snitter vel på C-D tenker jeg, kanskje mest mot D.
Programmeringsfagene har vært veldig mange, så jeg har noen bra karakterer og noen dårlige.
Det som også gjør det litt vanskelig er at de som ansetter og intervjuer ikke vet hva som er pensum i fagene. For eksempel fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg bare fikk en D i webutvikling, som var et bullshit fag på førsteåret, mens min B i Algoritmer og datastruktur er det ingen som bryr seg om(Som er typ den mest hard-core programmeringen du kan gjøre på skolen).

Jeg holder på å ta opp et par fag selv faktisk. Bare for å slette en kjip E og et par fag jeg vet jeg kan høyne med ihvertfall èn karakter opp om jeg faktisk åpner boka i faget en dag eller to før eksamen i stedet for å møte opp på eksamensdagen hangover og utslitt (har ikke vært den beste studenten...)
Om det er fag du vet du kan forbedre så ville jeg jo tatt dem opp. Det skader jo ikke akkurat. Men, om du har en C for eksempel og må jobbe dritthardt med forberedelsene så ser jeg ingen grunn til det.
Vis hele sitatet...
Okei. Da vet jeg at før et eventuelt intervju burde jeg se over karakterene mine og ha klar en forklaring på hvorfor et par av fagene er svakere enn de andre - samt hvorfor de karakterene ikke er så relevante. Samt kanskje fokusere på at jeg har hatt en positiv trend på karakterene mine (var ikke flink student selv første 2-3 semesterene, med med tanke på at jeg går master og ikke kun bachelor satser jeg på at de velger å se bort i fra året mitt med bare festing.)