View Single Post
Sitat av mr_eff
Vel, det ser ut til at det er spill og web-app som er mest interessant for folk her. Sistnevnte har jeg ikke egentlig noe peiling på; hvis noen andre har lyst til å starte et slikt prosjekt, er det bare å sett igang. Grafikkprogrammering har jeg derimot litt erfaring med. Jeg tror at det jeg kommer til å gjøre er å sette igang et spillprosjekt... eller, det vil si et par prosjekter: først en fullstendig autonom engine, deretter et spill som bygger på denne enginen.

Enginen vil hovedsaklig bli skrevet i C++, kanskje noe assembly (3DNow/SSE), med støtte for shadere, og ett eller annet script-språk. Jeg vil prøve å få til abstraksjoner som gjør at enginen kan benytte seg av flere APIer (Direct3D/OpenGL) og kjøre på flere operativsystemer (Windows/Linux).

Og siden idéen er å holde engine- og spillkode adskilt, vil det kanskje også være mulig å lage selve spillet i f.eks. C#. Qui vivra verra.
Vis hele sitatet...
Frontend API har støtte for shadere? Check.
Frontend API har støtte for flere APIer (DirectX/OpenGL)? Check.
Frontend API har cross platform støtte? Check.

Som dere sikkert forstår er jeg stor fan av Frontend, og derfor anbefaler jeg virkelig at vi ikke finner opp hjulet på nytt og heller lager en grafikk motor med Frontend som basis.