View Single Post
Spiller ingen rolle hvor det kommer fra. Postens Brevsentral tar hånd om alt som kommer fra utlandet, enten det er Svergie eller resten av Europa. Har fått alle de siste 5 pakkene med frø beslaglagt. Spiller ingen rolle om en stealth pakker det ettersom pakkene gjennomlyses og åpnes deretter for sjekk.

Om du absolutt skal sende - så pass på å sende til "noen andre" enn deg selv. Om ikke kan du like godt stikke innom rettssystemet og be om en dom med en gang. Eneste måte å gjøre dette på er faktisk å kjøre over grensa selv, og om du er heldig gjør du ikke alle de klassiske feilene som gjør at du blinkes ut for kontroll. Jeg har blitt stoppet en rekke ganger - men de har aldri funnet noe. Selvsagt fordi jeg ikke har hatt noe med meg.

Kommer du inn fra Svergie og ikke har med deg kvoten = KONTROLL Litt stor bil - KONTROLL (Kameraene avslører hjulklaring fra skjerm og biler med tyngre last plukkes ut. Jeg setter ALLTID kvoten min i fremsetet med "kvittor" klar så de finner det med en gang. Siden jeg ikke bor i grenseområdet så handler jeg ALLTID ting som det er normalt at en tar med hjem. Ost, kjøtt, snop og brus. I tillegg blåser jeg gjennom Dollar Store og får med maskinoppvask, såpe, annet nips og naps.

Da åpner de og ser hva som er i posene og jo mer NORMALT det ser ut, jo mindre sannsynlig at du får en utvidet kontroll i hallen.

Men oppsummert - glem det ! Skal du først gjøre det - go BIG TIME slik at du har noe igjen i plus dersom du greier deg gjennom.