View Single Post
Vasken's Avatar
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Høres ut som hjernen jobber hardt med å holde deg okkupert.

Tror det er på tide med noen lange turer..

Stirr ned "npc's" så merker du fort at folk flest ikke er npc.

Har et tips til neste gang du stresser ang verden når du er ute.

Stopp opp, kanskje ta deg tid til å sette deg ned.
Se deg rundt, pust inn lukten av gata og følg litt med mens folk går sin gang.

Hvis du er klein så er det fint å ha mobilen i hånden, ta med deg en ryggsekk med niste, vann, snacks og jakke så har du noe å rote i når du trenger å koble ut fra verden litt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg burde nok det. Det er bare veldig vanskelig å være utafor tryggheten til de 4 veggene uten et konkret mål, som å kjøpe snus eller mat så jeg ender fort opp med å isolere meg i lange perioder. Jeg vet hvor dumt det er, men det er bare så vanskelig.


Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hei igjen. Fint at du fortsetter å skrive i tråden. Du formidler det du opplever på en veldig bra måte. Om du føler du får problemer med å forklare situasjonen din til behandler så anbefaler jeg at du tar en print av det du har skrevet her og viser til behandler.

Har du forresten kommet i gang med behandling nå? Eller venter du fortsatt på ledig time? Krysser fingrene for at du får en behandler som klarer å skape tillit og som klarer å lede behandlingen på en måte som får deg til å slappe av, åpne deg og snakke ut om alt.

Du må bare stå i det når du kommer igang. Skjønner at dette kommer til å bli tøft, men du har alt å vinne i et langsiktig perspektiv selv om det kan bli krevende i timene. Ikke gi deg. Jeg heier på deg.
Vis hele sitatet...
Ja, det var tanken med tråden. Jeg får samtidig litt øving med å dele ting om meg selv, noe jeg alltid har slitt med.

Jeg har ikke kommet i gang, jeg venter på en time som ble satt opp en stund fram i tid, så jeg er forhåpentligvis i gang da. Jeg har tenkt til å stå løpet ut når jeg først har startet, gruer meg som faen. Men det er ikke holdbart å holde på sånn som jeg har gjort, så jeg må prøve så hardt jeg kan.

Jeg ble ringt opp av de istad faktisk, så kanskje de har et par timer ledig og vil flytte meg? Turte ikke å ta telefonen da det var et nummer jeg ikke kjente igjen, mannet meg opp til å sjekke nummeret nå. Får ringe de opp i morgen å høre hva de lurte på.
Det snører seg skikkelig igjen i brystkassa når telefonen ringer, så jeg tar som oftest ikke den.