Tråd: Groguide
View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Siden man har loket fram ikke et fullverdig oppsett med telt ovenfor. Er det lov spørre på om noen kan linke til et ferdig oppsett.

Ja, jeg kan sette meg ned, lese meg så man kan kjøpe alt separat, men det er vel derfor det selges komplette pakker.

Bedre lys. Mer varme ble poengtert.

Antar pakken her er et skritt nærmere?

Pris har liten betydning.

https://www.gartnerbutikken.no/produ...og-ventilasjon
Vis hele sitatet...
Den første pakken du linket til er helt fin for startfasen, den CFL pæren er helt fint for stiklinger og opp til starten av vegetativ fase.

I min mening trenger du bare kraftigere lampe etterhvert og LED har virkelig klart å imponere i det siste: De gir gode avlinger og HPS er fremdeles et lite hakk foran men ikke veldig mye.

Det som er litt skummelt med HPS er varmen de genererer og spenningen som ballasten leverer er ganske høy. Nå er de fleste gateluysene gjort om til LED, men se for deg å ha en gammeldags gatelykt inni et telt på 1x1x2m, du må tenke på god nok ventilasjon for å få ut varmen.

LED lamper har mye lengre levetid enn HPS pærer også, og om jeg skulle anbefalt en ville jeg ha gått for denne eller kanskje denne.
Førstnevnte er fullspekter som kan brukes hele dyrkeperioden, mens sistnevnte er 50W kraftigere og er mer egnet for blomstringsfasen (så da kunne du brukt CFL pæra i vekst og så fyre opp denne når du går i blomst)