View Single Post
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hei,

Var det noe spesiell grunn til at legen ba deg komme tilbake såpass fort? I et par av mine tilfeller ville de at jeg skulle ta en ny blodprøve men det var først etter 9-12 måneder.

Kan det også tenkes at depresjon er det som forårsaker lave testosteronverdier istedet for lave testosteronverdier som forårsaker depresjonen?

Hva er planen til legen hvis du har samme resultat på neste blodprøve?

Noen andre får svare på hvordan man best mulig kan få hjelp til dette via det offentlige. Jeg er fortsatt noen år unna å gå den veien.


Angående lave testosteronverdier å trening. Om man er under snittet så har det ikke veldig mye å si for treningen og muskelvekst iforhold til noen som er over snittet. En litt upopulær youtuber kaldt Jason Blaha snakket litt om dette i noen av hans gamle videoer. Så du er jo et godt eksempel på dette. Mange tror muskelvekst er proporsjonalt med testosteron men dette er ikke helt sant.

Det skal også gå ann å ha et fullverdig liv selvom nivåene er lave. Damer produserer jo tross alt kun en brøkdel av det menn gjør.
Vis hele sitatet...
Det du sier angående depresjon og hva som forårsaker hva, ja det er litt vanskelig å si, men hvor my kan hormonene egentlig bli supressed av dette? La oss si en person som har total testo på 20, hvor mye vil verdiene svinge basert på feks en depresjon? Kan han havne helt ned på 8, eller vil det være nærmere 20-tallet?

Planen min er å kjøre testokur som allerede var planlagt, men lurte bare om behandling fra helsevesen var mulig med de nivåene jeg har.

Jeg har også lest litt rundt Clomid monoterapi, da det virker som at dette kan stimulere hypothalamusen til å produsere mere test.

Ja sikkert mulig å ha et fullverdig liv med lave verdier, men det er noe jeg ihvertfall aldri har hatt.

Legen sa for øvrig ingenting hvorfor han ville ha meg tilbake så fort, men han spurte meg totalt tre ganger på konsultasjonen om jeg bruker eller hadde brukt AAS. Uansett hvor mye jeg understrekte på at dette var noe jeg aldri hadde brukt eller kommer til å bruke, så virket han mistenksom.
Sist endret av AlexSupertramp; 7. august 2020 kl. 22:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.