View Single Post
Hei!

Etter snart 8 år med naturlig trening og en stadig økende interesse rundt AAS, har jeg endelig bestemt meg for å starte min første kur. Jeg kommer til å kjøre testo-e 250mg e5d i 12 uker. Har noen spørsmål omkring bruk av AI,SERM og HCG.

1. Slik jeg har forstått det, er strengt talt HCG ikke nødvenig på kur, men mange foretrekker å kjøre dette da de liker holde testiklene aktive og unngå shutdown. Har også hørt at det vil være lettere å recovere med PCT etter kur om du har hindret shutdown, uten at jeg har lest noe særlig med studier på dette. Det jeg lurer på som jeg ikke helt har funnet et klart og konsist svar på, er hvor mange IU man bør ta ukentlig, fordelt på hvor mange injeksjoner? Har hørt mye forskjellig her, der noen hevder flere mindre doser er best, mens andre motsatt.

2. Når det gjelder bruk av AI under kur(har for øvrig tenkt å benytte meg av arimidex), bør man ta dette ved behov, altså når og hvis man merker tendenser på østrogene bivirkninger, eller bør man ha et slags fast regime der man tar en angitt dose på et bestemte tidspunkt gjennom hele kuren? Er vel en stor fare for å krasje østrogenet om man gjør sistenevnte? Noe som selvfølgelig heller ikke er ønskelig. Kanskje lurt med en blodprøve under kur for å se hvordan estradiol nivåene ligger an. Hva er isåfall anbefalt dose om man begynner å mistenke høyt estrogen?

3. Hvilken SERM bør jeg benytte meg på PCT? Har hørt for en førstegangskurer så er det anbefalt med Nolvadex, da Clomid kan fort bli ´´overkill´´ siden dette er såpas kraftig. For å være helt ærlig så har jeg ikke klart å gjort meg klok på akkurat dette, da det virker som at resultatet av å bruke disse to preperatene vil være det samme. Hva er egentlig forskjellen, og hva vil være best for en førstegangskurer som kjører testo enhante only i 12 uker?

Ville satt enormt stor pris på om noen med god erfaring og kunnskap hadde tatt seg tid til å svart på disse spørsmålene!