View Single Post
Bumper denne tråden litt - hadde gått glipp av den, og den fortjener å leve videre.

Jeg har selv nettopp fått øynene opp for Whisky. Har vært musiker endel år, og da er det jo obligatorisk å drikke whisky, men da er det som regel "whisky" det er snakk om. Altså Jack. Spesielt kanskje Jack & Coke. Jeg syns forsåvidt Jack & Coke er en god drink hvis den blandes og serveres riktig. Samme med Lynchburg Lemonade, som er en Jack-basert cocktail som smaker sommer og sol. Fantastisk drink - verdens beste cocktail, pleier jeg å kalle den.

Uansett - jeg er nå snart 32, og fant ut at 30-årsdagen var en bra anledning å ønske seg noe whisky, slik at jeg kunne prøve litt forskjellig. Jeg fikk, og det var ingen bombe, 4-5 flasker Jack, og en små-overaskende JW Black Label. Sistnevnte var grei nok, men ingen høydare. Sist helg var jeg i utdrikningslag for en kamerat, og der fikk jeg servert en Highland Park 12yo med en skvett vann, og fikk samtidig forklart vann/is-konseptet. HPen smakte fantastisk, og jeg freste rett ned på polet på mandag og handla meg en flaske. Dette var min første single malt, og nå er det stort sett whisky det går i når jeg surfer. Leser det meste jeg kommer over, og gleder meg til neste flaske jeg skal prøve. Hva det blir har jeg ikke helt bestemt meg for ennå, men jeg tror jeg lander på en islay ihvertfall.