View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller så kan jeg sykle dritings på trøsykkel akuratt så tung og så fort som jeg vil! For det er jo ti tusen ganger mindre farlig enn en liten elsparkesykkel som har fastgrense til 25 km/t kombinert med 3/4 enhet øl!




For å være mer konstruktiv. Kanskje man kan få en egen "fyllamodus" på elsparkesykler som begrenser toppfart til 15 km/t?

Det er så jææævli synd at de driver heksejakt mot selv de minst beduggede elsparkesyklistene.

Jeg er temmelig sikker på at folk nå kommer til å dra hjem mye senere fordi de må bruke taxi, og vil følgelig drikke seg mer dritings, en ulempe for hele samfunnet one way or another.

Kanskje el-sykkel med tilhenger pirat-taxi sjåfører blir neste løsning... Frem til de begynner å ta lappen fra dem også....

Tåpelig...
Vis hele sitatet...

Nei du kan ikke sykle drita, for da risikerer du at lappen ryker.
https://www.moss-avis.no/nyheter/nyh...2643-1.8438727

Mens det i Norge er en promillegrensen på 0,2 for bil og 0,8 for fritidsbåt, er det ingen promillegrense for syklister.

Er man imidlertid overstadig beruset, kan man allikevel straffes for overtredelse av veitrafikklovens § 21 som sier: Ingen må føre eller forsøke å føre kjøretøy når han er i en slik tilstand at han ikke kan anses skikket til å kjøre på trygg måte, hva enten dette har sin årsak i at han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel, eller i at han er syk, svekket, sliten eller trett, eller skyldes andre omstendigheter.

Det finnes altså ingen konkret promillegrense for syklister, men det vil være en skjønnsvurdering i hvert tilfelle.
Vis hele sitatet...