View Single Post
Opioider er sånn 10ganger værre å brekke av fra enn opiater. Abstinensene varer hvertfall 3ganger lengre, hvertfall med tanke på restless legs/mauring i føttene og avføring.

Er man så kontrollert at man klarer å holde 2dager bruk så en lang pause før noe ny bruk så kan man i teorien klare det. Det som er problemet er at de fleste klarer ikke et sånt regime og ender opp med å bruke en uke i strekk og selv etter bare 4-5 dager merker man abstinenser ikke veldig kraftig men likevel nok til at det er lett å ty til en "friskmelding" om man har det liggende eller på en eller annen måte får tak i nytt rimelig lett. Opioider/opiater endrer hjernen til folk og da spesielt denne impulskontrollen hvor man heller tyr til "friskmelding" enn å ligge smådårlig i et par dager. Kanskje man rett og slett ikke har anledning til å være dårlig, for eks skal på jobb eller lignende. Derfor er heller ikke stabilt liv med jobb ol. Heller noen garanti for at man ikke blir hekta. Det kommer rett å slett an på viljestyrke og hvor streng du klarer være med deg selv. De aller aller fleste klarer det ikke. Så oddsen for at du er en av de ytterst få som klarer det ville jeg rett å slett ikke gambla på. De fleste tror høyt om seg selv og sier "ja men jeg bruker bare litt nå og da" et halvår senere ser jeg de er hekta. Det er rett å slett dårlig gambling og satse på at du er den 1% som skal klare det.