View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Jeg hører ingenting av det jeg leser, men det er en annen sak.

Hvorfor må man resolutt ha bestemt seg for at slutt for livet er løsningen for å kunne ha et ansvarlig syn på saken?
Du drar dumme konklusjoner og virker ikke helt til å vite hva du prater om, på tross av at du pøser på om hvordan du har vært leder med ansvar under "AKTIV HASJRUS". Kanskje det forholdet DU hadde til cannabis ville gitt svaret ditt mening. Men du kan knapt nok dra slike konklusjoner uten og egentlig vite noe annet om TS enn at han (har) røyka et par ganger i uka.

Enten lyver du så det renner av deg, ellers så var du en heftig misbruker om du ikke klarte å gjøre jobben din, det ser ikke mer komplisert ut herfra. (for å hjelpe deg på vei, gjorde samme som deg, fylte inn alle hulla i forklaringen din og dro verst mulig konklusjon)
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har samme historie som TS, forskjellen er at jeg ikke prøver å pynte på det for å få sympati på Internett.

Min yrkeskarriere har gått strålende både under rus og nå som rusfri MEN selv om jeg den gang følte jeg ble mer forståelsesfull, tålmodig og reflektert så ser jeg at jeg kunne gjort en mye bedre jobb uten hasjen i livet.
Jeg har ikke hatt noe relevant utdanning i noen av mine stillinger, men i min første jobb jobbet jeg meg raskt oppover i gradene og jeg har gode resultater å vise til hele veien.
Opp gjennom livet har jeg missbrukt amfetamin i rundt 5 år (da var jeg langt nede og anser meg selv som tung narkoman på den tiden) og røykt hasj i rundt 10 år så jeg vet nok hva jeg prater om når det kommer til både rus og hvordan man selv oppfatter situasjoner kontra hvordan den egentlig ser ut.
At hasjrusen kan utarte seg forskjellig fra person til person er helt klart, men kom gjerne med kilder som sier at du blir flinkere og mer skjerpet i en såpass krevende stilling som sykepleier faktisk er, vi snakker om en stilling som innebærer ansvar for menneskeliv (litt avhengig av hva slags sykepleier vi snakker om) og én feil kan bety døden i enkelte tilfeller.

Poenget mitt er fortsatt at dersom du som yrke skal utføre skolemedisin men privat så driver du med selvmedisinering med ett forbudt stoff så har du problemer. Og dersom du i tillegg ikke er innstillt på å slutte tvert (resten av livet) når konsekvensene er såpass klare så trekker jeg en slutning om at TS ikke klarer å resonere helt riktig.

Men ikke missforstå, jeg sier ikke at INGEN klarer å kombinere rus med jobb og ansvar. Men her er det såpass mange uskyldige tredjeparter inne i bildet, både pasienter og ett barn. Tar du i tillegg med at vi snakker om ett ulovlig stoff som gjør deg sløvere så burde denne saken være en no brainer dersom TS faktisk er såpass oppegående som han/hun påstår.