View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med en gang jeg hører "pause" så tenker jeg at du bør miste både jobb og barn. Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel.
De fleste vil bli mer happy av å spise valium men det betyr ikke at alle bør gå rundt i rus. Jeg har selv hatt høye stillinger med personal og resultatansvar i aktiv hasjrus og brukte samme unnskyldninger som du gjør men i ettertid så ser jeg at jeg hadde ett problem.

Kanskje du ikke føler det slik men det at du ikke ønsker å ta mer enn en pause sier meg at du har ett problem. Hadde du ikke hatt ett problem (enten det er din psykiske helse eller selve bruken) så ville du ikke brukt ordet pause.
Vis hele sitatet...
"Du kan avdramatisere bruken så mye du vil men fakta er at det er ulovlig og ett rusmiddel."

Jeg SÅ lei dette argumentet.
Jada, vi har lover og regler i Norge, men det kan hende det lønner seg å tenke litt selv og...

Med denne logikken vil jo enhver rusnyter føle seg som en missbruker...
Med en gang man ikke har umiddelbare planer om å slutte et påbegynt rusbruk har man "et problem"?
Da har hele Norges befolkning som nyter alkohol uten umiddelbare planer om å slutte for alltid "et problem" da? Hjelp!

Ganske drastisk å si at "med en gang jeg hører ordet "pause" så tenker jeg at du burde miste både jobb og barn" spesielt når det høres veldig ut som du baserer synsingen din kun på subjektiv erfaring av å være ruset når du absolutt ikke burde ha vært det...