View Single Post
Ronholl

Hvorvidt jeg har svelget noen av Trump løgner eller hvordan USA var i etterkrigstida (poenget var kapitalisme) er ikke så engasjerende å dvele med. Dermed plukker jeg ut det interessante spørsmålet som jeg synes er verdt å belyse.

Det er greit å ha forskjellige politiske ståsted. Sannsynligvis har vi forskjellige politiske ståsted i norsk politikk også. Men det engasjerer lite å spinne videre på.

Angående BLM er det noget spesielt at korona plutselig ikke var så viktig lengre grunnet at saken var "såpass viktig".

Jeg har hevdet at volden ble forstått ikke forsvart (det vil bryte med etiske kodeks)

CNN og andre nyhetsstasjoner vinklet det til at BLM demonstrasjonene stort sett var fredelige (et mantra som gikk igjen) (indirekte at plyndring og voldelig sammenstøt ikke var verdt å dekke eller stille spørsmål med i like stor grad)

. Mye av problemet er nettopp det jeg nevnte: synspunktene dine er ofte preget av å ha blitt brukt som "unnskyldninger". Om det er tilfellet for deg eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men: når man har sett 100 personer som utvilsomt faktisk er rasister bedyre at de "bare er skeptiske" er det vanskelig å ikke se litt mistenksomt på person #101 som påstår det.

Det er trist at det er sånn, for man burde ikke ha så stor risiko for å bli tillagt meninger, men det er vanskelig å unngå når folk går spesifikt inn for å viske ut grenser og lyve om motivasjonene sine.
Vis hele sitatet...
Her syns jeg det du kommer med minner veldig om en unnskyldning selv.

Jeg tror ikke på din 100 av 100 også 101 som faktisk mener det han sier. Jeg vet ikke om det er egne opplevelser du her trekker fram - men det er nærliggende å tenke at en slik forståelse vitner om akkurat det jeg peker på. - en mangel på å lytte til nyanser og at saker som er betente (f.eks innvandring) oftest trigger til å putte i ekstrembåsen.

Det er ofte hva jeg opplever som problemet i dagens debattklima: betente problemstillinger trengs uendelig sårt å belyses fra alle kanter uten skylapper, butthurt eller å misforstå som ekstrem ved første trigger.