View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Det er enkelt for oss i gode gamle Norge å gjøre narr av folk som støtter Trump, men tror pipa hadde fått en annen lyd hvis vi bodde der selv. Spiller med en del amerikanere og de er livredde. Landet holder på å gå helt av hengslene. Jeg tror Trump kommer til å vinne hovedsaklig pga. BLM, som Biden ser ut til å støtte. Det er kanskje et taktisk valg av han for å sanke stemmer, men det skremmer meg.
Vis hele sitatet...
Å avfeie det med at nordmenn ikkje kjenner amerikanske forhold, er litt rart. Trump er historisk upopulær, og har minst halve befolkinga mot seg. Det er fleire som misliker han, enn som liker han.

Det rimer vel ikkje heilt med at pipa umiddelbart hadde fått anna lyd om vi burdde der.

Når det kjem til BLM er det og underleg; det ser ikkje ut som Trump er den som vinn mest på fokuset.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Blåe stater holder på å kollapse helt. Bare se på storbyene. NYC, LA, Seattle, Chicago, San Francisco og mange flere. Folk flykter storbyene fordi livskvaliteten er så elendig. NYC dør takket være Bill de Blasio.
Vis hele sitatet...
Jøss, det var nytt for meg at folk flyktar storbyane. Det var nytt for meg at NYC døyr. Kanskje du kan underbygge det?
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Det er trist å se hvilken tilstand de flotte byene er i. Forholdene i NYC er nesten verre enn på 70-tallet.
Vis hele sitatet...
Det er blank løgn.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Naboer er fortvilet over at mentalt ustabile folk pisser og runker i full offentlighet og angriper uskyldige mennesker.
Vis hele sitatet...
Kanskje peikar det på noko viktig? At mentalt ustabile personer ikkje har eit sikkerhetsnett i USA. Dei har dårleg tilgang på helsehjelp, og dårleg tilgang på det sikkerhetsnettet som vi tar for gitt i Europa. Meg bekjent er det Trump som har gått til val på å redusere det offentlege ansvaret, m.a. ACA.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
«Defund The Police» er det mest Darwin award-verdige shitn jeg har sett på lenge. Kriminaliteten er helt ute av kontroll. Hva er egentlig logikken her? Vær så snill forklar meg det noen. Jeg ser det ikke..
Vis hele sitatet...
Her lukter det vel litt av at du ikkje har forstått motivasjonen bak defund the police.

Det er ikkje snakk om å fjerne politi. Det er snakk om å redusere den einsidige satsinga USA har hatt på politi, og nytte ein del av dei ressursane på t.d. psykisk hjelp til personar med behov, og på den måten forhindre kriminaliteten før den skjer, heller enn å fengsle lovbrytaren. Argumentasjonen er at det vil gi lågare kriminalitet og reduserte kostnader.

Kort sagt er argumentasjonen din prega av at du ukritisk aksepterer alle premiss GOP legg opp, utan å settje deg inn i reaksjonane - du godtar GOP sitt narrativ om tilstanden i USA. Og då er det ikkje spesielt sjokkerande at du konkluderer med at Trump er løysinga...