View Single Post
Hei, jeg har lege som samboer har byttet til og.

Hun har ved et par timer der fått spørsmål om hvordan jeg påvirker hun og om jeg er "krevende" osv.
Dette sikkert fordi fastlegen vet at jeg kan en del om medisin og sykdom, så da diskuterer vi gjerne litt, og dette takler h*n ikke bra.

Har h*n brutt taushetsplikten ved og spørre slikt? Og ja, h*n spurte hun om jeg "dregde" henne enda mere ned(hun har depresjon, som jeg faktisk har prøvd og oppmuntre/få med meg ut), altså og prøve og hjelpe den jeg elsker!

Skal til time i dag, og skal ta opp dette, da jeg IKKE synes det er greit.

Hadde jeg fått spm om min samboer, hadde jeg sagt at vedkommende kunne spurt personen det gjelder selv.

Ellers har legen slått seg vrang når det kommer til medisiner, må inn på time hver 14 dag for 1 medisin, hver 25 dag for 1 medisin og hver uke for en anna medisin, og innimellom alt dette, må jeg jo også komme på time hvis det er andre ting som oppstår.

Er sykemeldt via NAV, har inntekt på 10k i mnd, og bare en tur til legen koster meg rundt 100-200kr, avhengig av klokkeslett osv.
I tillegg har jeg medisin utgifter på 500-1500,- i mnd, da jeg har en kronisk sjelden sykdom som krever smertelindring og beroligende, samt generelle medisiner utenom dette.

Legen forstår ikke dette heller, h*n er ung(33 år), og veldig kontrollfreak og pengegrisk mtp alle timene jeg må på, hører flere sir akkurat det samma som meg

Så har noen tips på hva jeg skal si til legen i dag?