View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg er helt enig i at man må sette et søkelys på muslimene i Norge, på moskeene og på imamene. Du mener at dette bør være et koselig lys som bidrar til å ufaliggjøre potensielt farlige strømninger i disse moskeene. Jeg mener søkelyset bør være kritisk, og bidra til å desarmere en potensielt farlig utvikling.
Vis hele sitatet...
"Problemet" er at Islam ikke baserer seg på norske menneskers personlige meninger, men på Koran og Hadith.
Islam, uansett hvor kritiske journalister eventuelt skulle være, er og forblir det samme. En slik overvåking(?) som du ønsker vil bare være med på å skape enda mer islamhat og fremmedfrykt og det vil være en plage for muslimer som mest sannsynlig vil svare med det samme hatet de vil bli møtt med. Imamer flest holder seg for gode til personlig synsing.

Om mannen på gata eller journalister er interessert i hva som læres bort i moskeer kan de selv lese bøkene muslimer følger.

Sitat av homoludens Vis innlegg
.....NRK lager kosereportasjer fra moskeen når de egentlig burde laget kritiske reportasjer.
Vis hele sitatet...
De finnes det nok av.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg er ikke redd for at jeg skal bli utsatt for terror. Jeg er redd for islamsk terror på norsk jord, og sannsynligheten for at det skal skje er desverre ikke bare teoretisk lenger.
Vis hele sitatet...
Hadde muslimer blitt møtt med lindre mindre skepsis og droner ville sannsynligheten vært svært svekket. I bunn og grunn er Islam og Kristendommen svært like på mange måter. Problemet er at nordmenn flest kjenner ikke til religionen de selv forsvarer og mener er så mye bedre.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Det at du personlig ikke har sett mye til det betyr ikke det samme som at det ikke er et problem. Flere artikler i media den siste tiden problematiserer dette, og jeg tar det som et tegn på at dette er mer enn et marginalt problem.
Vis hele sitatet...
Utlendinger flest er greie folk, akkurat som oss ariske.
Utenlandske tullegjenger som leker smarte i sentrum og på tbanen er det ingen som liker, men dette har ingenting med islam å gjøre. Hadde jeg vært tøff og sterk nok hadde jeg banket opp disse med glede. Mobbing av poteter kan heller ikke relateres til religionen Islam og jeg er heller ikke noen tilhenger av dette.

...Må nevne at mobbing i sin helhet er et problem som begås av altfor mange. Også hvite nordmenn. Tbaneskriking begått av etnisk norske kan du bevitne en hvilken som helst helgekveld om du er interessert.

Sitat av homoludens Vis innlegg
Det er jo omvendt. Muslimene hater sitt vertssamfunn, men du skal ha for forsøket. Det er ikke franskmenn som brenner biler og som står for brorparten av kriminaliteten i landet.
Vis hele sitatet...
Takk!

Akkurat som opptøyene i Sverige fokuseres det mest på de kriminelle utlendingene, mens opphavet til problemene nedprioriteres sterkt.

Muslimske kvinner i Frankrike har bl.a ikke lov til å ferdes hvor som helst i det offentlige rom uten at rompeballene dingler ut av minishortsen, og unge muslimske jenter får ikke lov til å gå på skolen de vil og er kvalifisert til å gå på grunnet et hodeplagg (som kanskje har en tilknytning til Al-Qaida?).

Sitat av homoludens Vis innlegg
Bryr meg ikke så mye om kristendommen jeg heller da jeg er ateist, men jeg mener at vi må ta vare på våre kristne verdier og vår kristne kulturarv.
Vis hele sitatet...
Hva er igjen av våre kristne verdier og vår kristne kulturarv i Norge om vi ser bort i fra kirker og annen kristen kunst?

Sitat av homoludens Vis innlegg
Jepp. Det er helt utrolig hvor langt islam-apologetene er villige til å strekke seg for å blidgjøre og ufarliggjøre ekstremistene.
Vis hele sitatet...
Det skal så lite til for å være ekstremist nå til dags.
Sist endret av Baaaamse; 11. august 2013 kl. 02:46.