View Single Post
Sitat av ztaale Vis innlegg
Det kommer ann på hvor den skal importeres fra. grensen ved import fra finland f.eks er at valpen må være 11 uker når rabiesvaksinen settes, også har man 3 uker karantene tid før det er lov å importere til Norge.

Det har rett og slett med at man ikke ønsker å introdusere potensielt livsfarlige sykdommer for både mennesker og dyr til Norge helt ukritisk å gjøre.

Ved hund i norge vet jeg ikke hvorfor, men jeg tipper veterinærene og de korrekte myndighetene ikke har kastet ett par tærninger og endt opp på at 11-12 uker er passende på måfå

Kilde; henta valp fra Finland helga før jul
Vis hele sitatet...


Skjønner skjønner, burde jeg være bekymret for at valpen kan gi meg noe form for sykdommer? Vanskelig og unngå (valpebitt) Den er rundt 3 mnd gammel, nettopp fått første valpevaksinen, hunden er fra en «dog shelter» funnet i en søpplekasse.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://link.springer.com/article/10.1007/BF00343220 er det mest nærliggande eg kan finne:



Kort sagt arver ein litt immunitet, og det kan motvirke vaksinerespons ser det ut til.
Vis hele sitatet...


Riktig! Da var det ikke helt feil det veterinæren sa.... men at den er immun er bare tull med andre ord
Sist endret av Duveitikkehvem; 2. januar 2020 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.