View Single Post
Sitat av Elefanten Vis innlegg
Resultatene fra forskningen er såpass lovende at de forhåpentligvis kommer igang med å studere bruken av psycolobin for å kurere blandt annet nikotin og alkohol -avhengighet. Ser man ting litt i forhold ser man et de som faktisk har inngående kunnskaper og praktisk erfaring med "pasienter" har et annet syn på stoffene enn de som ikke har særlige kunnskaper på emnet.

Du innrømmer innlednigsvis i innlegget at du har "svært begrensede kunnskaper" på emnet for så å trekke konklusjoner som at holdningen min er "helt på trynet" og "bør ikke gis som et generelt forslag". Det undergraver litt din egen kredibilitet når du så bastant trekker konklusjoner du ikke har et grunnlag for å trekke.

Hvis forskere ser potensiale i psycolobin til å kurere nikotinavhengighet så er nok ikke dette "narkotiske" stoffet så farlig som "narkotika" høres ut for allmenne ører.
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke en professorgrad i narkomani eller all verdens kunnskap om psykedelia for å bruke sunn fornuft. Likevel er det selvsagt skummelt å være bastant når det gjelder hva som helst - for det er alltid noe man ikke vet.

Men like fullt: Som et generelt råd til en som du ikke engang vet har suicidale tendenser, men som er deprimert og søker hjelp er ikke første og beste råd å teste psykedelia. Er ikke det en fair ting å være enig om? Eller synes du alle burde teste psykedelia i enhver livssituasjon/sinnstilstand/setting, fullstendig uforberedt og uten anelse om hva de begir seg ut på?

Selv om du omtaler psykeldelia meget pent her (og jeg støtter selvsagt all forskning på positive virkninger av alle stoffer), så nevner du ingenting om dets aktuelle virkning i forhold til problemstillingen her. Så hold deg til tema! Jeg er ikke imot at folk flest burde prøve endel forskjellige stoffer, men ikke under enhver omstendighet. Men hvis du virkelig har noen god forskning som er veldig relevant her, så er jeg veldig takknemlig for en link (virkelig).

Jeg liker forøvrig heller ikke narkotika-begrepet og kan prøve å la være å bruke det.
Sist endret av httpwhat; 18. mars 2010 kl. 18:40.