View Single Post
Vet ikke helt hvor lett det er å rangere de tre. Stoffene i seg selv er ikke så ille rent fysisk, det er mest all dritten som er i. Ikke at de er direkte sunne heller, så ikke misforstå meg. Det går ut over muskler og tenner for å nevne to eksempler.

Om du skal ha et litt mer konkret svar ville jeg kanskje rangert ecstasy nederst, siden det i størst grad er rene virkestoffer, i motsetning til amfetamin og kokain som i verste fall blandes med alt fra vaskepulver til avløpsrens. Ikke lag deg selv unnskyldninger med hva som er mest/minst skadelig, kutter du bruken _drastisk_ har det ikke noe å si. Å ta mye MDMA/Ecstasy vil ikke gjøre godt for den psykiske helsa di i lengden, du kommer til å føle deg tom og rusen kommer ikke til å gi deg samme glede.

Som mentalmelt sier, det er umulig å si noe konkret om bivirkninger. Mest sannsynlig kommer du til å starte med benzodiazepiner og liknende om du fortsetter mye med stimulerende stoffer. Det skjer erfaringsmessig med alt for mange. Erfaringsmessig får du mindre ut av livet ditt annet enn rus også.

Vi prøver ikke å være morra di. Både jeg, mentalmelt og speq vet utmerket godt hva du går til, og noe av det dummeste du gjør er å legge deg opp et løp der du unnskylder deg selv med "det er jo bare fire ganger i måneden" og liknende. Jeg sier ikke at du ender med nåla i armen sånn uten videre, men om du fortsetter som du gjør kommer bruken i 99% av tilfellene til å eskalere og grensene dine ryker fortere enn du aner. Bare det at du spiser og snorter stoffer som er notoriske for noen av de verste urenhetene burde være en advarsel i seg selv.
Sist endret av Nichotin; 2. desember 2007 kl. 19:58.