View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trooploop: jeg begynte egentlig å demontere innlegget ditt, men det er ikke noen vits. Med tanke på denne diskusjonen (som er et ord man kan bruke om denne tråden hvis man er veldig gavmild) er du praktisk talt samme person som alle andre antivaksere:

Du aner ikke hva du snakker om.

Du fekter fakta og løgn rundt om hverandre, men aner ikke engang hva som er hva.
Du sauser inn anekdoter og slappe forsøk på å "argumentere" med følelser.
Du ignorerer alle forsøk på å få deg til å argumentere som en oppegående person.
Du ignorerer alt du blir fortalt av folk som beviselig vet mer enn deg om dette. Om selve vaksinen, om debatten, om diskusjon generelt, om grunnleggende biologi, vitenskap og rasjonalitet... Alt dette er ting folk prøver å mate deg med teskje, det eneste som mangler fra scenen er barnestol og grøt over hele veggen.

Men nå er vel alle vi andre kjøpt og betalt, eller ShEePlE, eller noe i den duren. Jeg vet ikke hva som fikk deg inn på konspirasjonssporet, men selv om du var smart nok til å penses ut derfra igjen, er det verken mitt ansvar eller noe jeg synes er spesielt givende lenger.

Lykke til - og ikke la den totalt unødvendige frivillige eksponeringen for sykdom sparke dritten ut av deg eller noen noen bryr seg om.

-----------------------------------------------------

Sitat av yomomma Vis innlegg
Vaksinen var og er aldri i utgangspunktet beskyttende mot spredning eller immunitet. Dette ble sagt av FHI selv. Det er faktisk umulig, den skal beskytte mot korona på egen kropp hvis man ble syk.
Vis hele sitatet...
Feil.

Sitat av yomomma Vis innlegg
Poenget er at det er mye diskusjon om at du er egoistisk, du tar ikke en for laget, dermed er du anti vaxx, du fortjener å bli utestengt fra samfunnet!
Vis hele sitatet...
Det er mye diskusjon om egoisme - fordi vaksinemotstand ofte bunner i ren egoisme. Altså der grunnen ikke er ignoranse, faktafeil eller ren og skjær dumskap.

Dersom man er en egoistisk antivakser, så får man nesten prøve å holde krokodilletårene for seg selv når det blir rettmessig påpekt at man er en egoistisk antivakser.

Utestengning fra samfunnet er jo en mer-enn-halvslapp stråmann, ingen har tatt noe særlig til orde for slikt. Men siden du nevner det: satan, så deilig det hadde vært.

Sitat av yomomma Vis innlegg
Slike reaksjoner og dømming på forhånd gjør jo igjen oss mennesker fiender mot hverandre.
Vis hele sitatet...
Så leit at du opplever det sånn(!)
For reaksjonene er nemlig godt begrunnede, både på den vitenskapelige siden og den moralske.

Vaksinenekt er dønn irrasjonelt, og man får derfor ikke mye støtte fra folk som prøver å forholde seg litt saklig til ting.
Vaksinenekt er også et samfunnsproblem - man nekter å gjøre sin del for å begrense skadeomfanget av en pandemi som har drept og skadd flere millioner folk, og forårsaket kaos vi fortsatt merker etterdønningene av. Samfunnet er, forståelig nok, ikke så veldig glad i den typen tankegang.

Ettersom reaksjonene også pleier å være nokså diplomatisk formulert helt til konspirasjonsgjengen søpler ned alle diskusjonene, er denne håndvridende sutringen ikke alt for sympatisk. Sorry(!)

Sitat av yomomma Vis innlegg
Nå er det jo omtrent ingenting av masse død korona. Det eksisterer, men det snakkes ikke om i media lenger. Jeg er ikke anti vaxx eller konspirasjon teoretikere, så det er sagt, syns det bare er rart at ikke alle reagerer på situasjonen over situasjonen! Eller ulike perspektiver uten at man er på lag med den ene eller andre siden.
Vis hele sitatet...
Nei, nå som alle med en hjernestamme er vaksinerte eller har en faktisk grunn til å la være, så går ting relativt rolig for seg. Et ekte sjokk.
Sist endret av robhol; 8. august 2022 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.