View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
5FDP: Folk som deg og daffe ødelegger debatter.

Det er faen ikkje interessant å diskutere semantikk. COVID-vaksinene reduserer smitterisiko og konsekvens ved smitte. Dei er - til liks med mange andre vaksiner - ikkje perfekte, så risikoen for smitte og konsekvens ved smitte går ikkje til null. Det gjer ikkje at dei ikkje er vaksiner.

Det som er nytt med pandemien er at uttrykk som tidlegare har vore brukt i akademiske kretsar for å diskutere vaksiner brått vart overskriftsmateriale. Kor mange kjende til uttrykk som reproduksjonstall før pandemien?

Den eksponeringa gjer og at mange for første gong har vorte klar over at vaksiner (som det meste av medisin) ikkje er perfekte. Dei har feilmarginer. Det er ikkje unikt for mRNA-vaksinene. Det som tvert imot er påfallande er at mRNA-vaksinene vart utvikla på kort tid, og fungerte over all forventning. Det var dei som gjorde at vi kunne gjenåpne samfunnet, fordi smittebølgene vart mindre i omfang, og konsekvensane av smitte mindre.

Så kan du gå og runke til dine feilslutninger om vaksiner. Ikkje involver oss i den runkinga.
Vis hele sitatet...

Du hadde ikke behøvd og skrive så mye for at jeg skulle trekke meg ut. Det hadde vært nok med. At du mener vaksinen har virket over all forventning. Liker egentlig og lese mye av det du skriver. Men her er du usakelig. Med så mange bivirkninger og dødsfall. Pluss smitte så har du virkelig lav forventning.

Synes det er trist at det ikke har vært mulighet til og diskutere dette temaet på freak. Vær gang noen kommer med noe litt negativt. Så er det en stor gjeng med vaksine frelste folk som tar helt fullstendig av Og angriper og gjør det umulig og diskutere. Er som jeg har sakt tidligere ikke imot vaksinen. Har bare selv valgt og ikke ta den. Som jeg har gjort med en del andre vaksiner også. Har aldri rakket ned på noen som har tatt vaksinen. Men har opplevd og bli rakket ned på for og ikke ha tatt den. Folk må få gjøre som dem vil.