View Single Post
Jeg er noe uenig her jeg også. Jeg har brukt sentralstimulerende i over 20 år, og min erfaring er at den angsten som kommer som følge av bruk gjerne går over etter relativt kort tid. Nå hadde jo jeg angst i ganske så ekstreme former før jeg begynte å ruse meg, så jeg skjønner det at den samme angsten kommer tilbake når jeg kutter rusmidler. Men min hjernekjemi er ikke permanent ødelagt som følge av forbruket jeg har hatt, for jeg merker godt forskjell på angsten - og dette er forresten også dokumentert flere steder, så det bekrefter mine observasjoner.

Mitt inntrykk er mer at det kan skje en hel del ting underveis i rusen som sørger for at folk utvikler angst, som f.eks en skakk-kjørt økonomi eller konflikter med ett brutalt miljø. De fleste kan vel få panikk angst om de vet at en jævel i narkorus kan banke på døra for å kreve inn penger, eller for å levere juling for en eller annen konflikt.

Jeg vil si at løsningen er å ta tak i disse tingene. Lån fra familie sånn at narkogjeld er nedbetalt, og ta en konfrontasjon med evt mennesker som du kan ha en konflikt med - og skulle ikke dette være mulig så vil jeg si at trening er smart, og potensielt bevæpning sånn at du er best mulig forberedt på det som skal komme. Det finnes lisensfri våpen som glatt tar knekken på ett menneske, skulle det komme til nødverge.